نسخه چاپی

مصلحی:آغوش باز آمریكا بوی سیلی می‌دهد

عکس خبري -مصلحي:آغوش باز آمريكا بوي سيلي مي‌دهد

وزیر سابق اطلاعات گفت: ارزیابی رفتار آمریكا در طول این 35 سال نشان می‌دهد كه حتی اگر آمریكا آغوش خود را برای ایران گشاید هدفش از این آغوش باز، سیلی زدن به این نظام است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس ،حجت‌الاسلام حیدر علی مصلحی در مراسمی که به مناسبت روز پیشکسوتان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سپاه ناحیه مقاومت امام صادق(ع) برپا شد، اظهار داشت: خداوند در سوره توبه مشکل منافقان را دنیا طلبی و حضور نیافتن در جبهه های جهاد بیان می کند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به جبهه های جهاد می‌روند با معارف دین آشنا می‌شوند، افزود: به همین دلیل است که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اشباع از معارف دین بودند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا کنون در مسیر ولایت گام برداشته و این جای شکر گذاری دارد، تصریح کرد: پاسداران و پیشکسوتان سپاه باید از خدا بخواهند که بتوانند در این مسیر پر افت و خیز ثابت قدم بمانند.

* نهج البلاغه، بهترین منبع دشمن شناسی

وی در مبحث دشمن شناسی از دیدگاه امام علی (ع) اشاره ای به نهج البلاغه کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه نهج البلاغه گردآوری شده نامه، خطبه و کلمات قصار امام علی (ع) در زمانی که زمام حکومت را در دست داشتند است، نهج البلاغه می‌تواند بهترین منبع برای دشمن شناسی برای مسلمانان باشد.

مصلحی انقلاب اسلامی ایران را بی همتا دانسته و عنوان کرد: افرادی که این نظام و انقلاب را با انقلاب و نظام دیگر کشورها مقایسه می‌کنند به یقین در حال پیمودن مسیر اشتباه هستند.

وزیر سابق اطلاعات راجع به مفهوم ولایت با اشاره به اینکه واژه ولی دارای 70 معنا است، بیان داشت: با توجه به بار معنایی که عبارت ولایت فقیه دارد نمی توان این جایگاه را با هیچ جایگاه دیگری در دنیا مقایسه کرده و این مسئله‌ای است که استکبار به هیچ وجه دست از آن بر نمی‌دارد.

* سخنان اخیر اوباما بوی براندازی می‌دهد

وی اشاره‌ای به سخنرانی اخیر اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل متحد کرد و ابراز داشت: اگر با دید منطقی به این سخن اوباما که «ما قصد براندازی نظام ایران را نداریم.» نگاه شود بیانگر این است که در مفهوم این سخن قصد براندازی نهفته است چرا که این نظام و حرکت آن با هیچ یک از معادلات جهانی همخوانی ندارد.

مصلحی با بیان اینکه دشمنان این انقلاب هر روز در حال طرح ریزی علیه آن هستند، متذکر شد: ارزیابی رفتار آمریکا در طول این 35 سال عمر انقلاب اسلامی مسائل بسیاری را مشخص کرده و نشان می‌دهد که حتی اگر آمریکا آغوش خود را برای ایران گشاید هدفش از این آغوش باز، سیلی زدن به این نظام است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه امام علی (ع) در 5 سال حکومت خود با انواع فتنه مقابله کرد، تأکید کرد: با دقت در نهج البلاغه در می یابیم که فتنه هایی که امام علی(ع) با آنان مواجه بوده تطابق کامل با فتنه هایی است که ما در این 35 سال با آنان مواجه بوده ایم، دارد.

وی با بیان اینکه همه دشمنان این نظام بر یک مسئله مشترک وحدت دارند، عنوان کرد: گویی شیطان همه احزاب و یاران خود را برای مقابله با اسلام گرد هم آورده است و وجه مشترک فردی که کمی با ولایت زاویه دارد با اسرائیل دشمن صد در صد این نظام و ولایت این است که هر دو با این نظام مخالف بوده و با یکدیگر تقسیم کار کرده اند.

* تقسیم کار رسانه دشمن در ایجاد ملاقات میان روحانی و اوباما

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به مقاله عالیجناب سرخ پوش و نویسنده آن تشریح کرد: امروز باید دید که این نویسنده در چه وضعیتی قرار دارد که این نمایانگر حلقه‌های گوناگون یاران شیطان است که چگونه با نظام مقابله می‌کنند.

وی در خصوص درخواست ملاقات اوباما با حسن روحانی یادآور شد: تقسیم کار رسانه های استکبار و برخی از رسانه های داخلی در فضا سازی رسانه‌ای که از چند هفته پیش از این سفر آغاز شده بود قابل تأمل و توجه بوده و ما باید توجه به شکل گیری و سازماندهی دشمن داشته و تقسیم کار آنها را رصد کنیم.

مصلحی با بیان اینکه دشمن همواره از روش های مختلف در صدد آسیب رساندن به این نظام بوده، خاطرنشان کرد: یکی از این روش ها فشار وارد کردن در مسائل اقتصادی بوده و بدانید که دشمن به این راحتی دست از سر اعمال تحریم ها بر نمی‌دارد.

وی با توجه به اینکه امام علی(ع) یکی از حربه های دشمن را استفاده از چهره های مقبول می‌داند، گفت: همانگونه که طلحه و زبیر در جنگ جمل عایشه همسر پیامبر را به میدان جنگ و در صف باطل قرار دادند، امروز نیز دشمن از چهره های مقبول این نظام برای توجیه رفتار خود استفاده می‌کند.

*یهود؛ دشمن همیشگی مسلمانان

وزیر سابق اطلاعات اشاره‌ای به نقش یهودیان در مقابله و دشمنی با اسلام کرد و گفت: با توجه به اینکه طلحه و زبیر از نخستین بیعت کنندگان با امام علی (ع) بودند و حتی زبیر تنها فردی بود که در جریان سقیفه برای احقاق حق علی (ع) شمشیر کشید، اما همین طلحه و زبیر به وسیله معاویه فریب خورده و باید توجه داشت که معاویه نیز از درباریان یهودی خود دستور می‌گرفته است.

وی با اعتقاد بر اینکه دشمن همواره به دنبال ایجاد شبهه است تا باطل را شبیه حق جلوه دهد، افزود: کافی است مروری بر اقدامات دشمن داشته و در رسانه های دشمن یک هزار خبر درست گفته می شود تا بتوانند یک خبر نا درست را به نتیجه برسانند.

مصلحی با بیان اینکه دشمن همواره از نا آگاهی مردم سو استفاده کرده است، تصریح کرد: کاهی مردم به دلیل گرفتاری های روزانه دچار نا آگاهی می شوند و دشمن از این نا آگاهی سوء استفاده کرده و بهره برداری می کند.

وی بر اساس فرمایشات امام علی (ع) مسیر ولایت را مسیر کم رفت و آمدی دانسته و ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس تعداد شهدای خانواده ها افزوده می شد، اما تعداد خانواده های شهید افزایشی نداشت که این مسئله خود قابل تأمل است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه یکی از حربه های دشمن ایجاد تبلیغات انبوه بوده و امام علی (ع) فعالیت‌های تبلیغی دشمن را مانند ایجاد رعد و برقی می داند که بارندگی آن اندک است، اضافه کرد: امروز می توان فضا سازی رسانه ای و استفاده ابزاری از مقدسات را می توان از سوی دشمن دید و از سوی دیگر همین فضا سازی تبلیغاتی و درهم و دینارهای بنی امیه سبب انحراف خواص جبهه حق نظیر زبیر شد.

* هشدار از خطر دشمن حتی پس از صلح

وی راه مقابله با دشمن را هوشیاری در برابر آن دانسته و بیان داشت: هیچ گاه نباید دشمن را کوچک شمرده بلکه باید پیوسته تمام حرکات دشمن را مد نظر قرار داده و لحظه‌ای از آن غافل نشد و این مسئله به حدی بوده که حتی امام علی (ع) مردم را از دشمن حتی پس از پذیرش صلح بر حذر داشته و معتقد بودند که فردی که به دشمن حالت خوش بینی پیدا می کند باید خود را متهم کند.

مصلحی راه دیگر مقابله با دشمن را تبیین دانسته و ابراز کرد: با توجه به اینکه امام علی (ع) در نهج البلاغه خود سراسر به تبیین گری و تشریح ابعاد مختلف دشمن پرداخته است، ما نیز نیاز به تبیین مباحث برای جامعه داریم.

* بیان نرمش قهرمانانه مدیریت الهی ولی فقیه را مشهود ساخت

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راهکار های مقابله با دشمن گرفتن بهانه از اوست، متذکر شد: در این رابطه رهبر معظم انقلاب بحث نرمش قهرمانانه را مطرح کردند که البته سابقه تاریخی نیز دارد.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه محدوده نرمش قهرمانانه در بعد روابط خارجی معنا می‌یابد، تأکید کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب این بحث را مطرح کردند بسیار دقیق بوده و با ابراز آن مدیریت دقیق و حکیمانه الهی ولی فقیه معنا یافت.

مصلحی با بیان اینکه نباید در نرمش قهرمانانه از هدف و مقصود خود و حریف غافل شد، ابراز داشت: بلکه باید در این نرمش نقاط ضعف و قوت دشمن را برای ضربه زدن شناخته و غافل نشویم که حریف ما کیست و چه کسی بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی بی شرمانه و وقیحانه نرمش قهرمانانه را به صلح امام حسن(ع) یا حتی صلح حدیبیه تشبیه می کنند، تشریح کرد: این تشابه آنها با فرمایشات رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «هر که در برابر رژیم صهیونیستی بایستد ما نیز پشت سر او خواهیم ایستاد.» در تضاد بوده و ایشان در ادامه نرمش قهرمانانه تأکید بر تقویت اقتدار جمهوری اسلامی دارند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه شرایط امروز یاران در برابر شرایط امام حسن(ع) در زمان صلح قابل قیاس نبوده و ایران امروز در اقتدار به سر می برد، یادآور شد: تشبیه نرمش قهرمانانه به صلح امام حسن(ع) یا صلح حدیبیه هدف دشمن بوده و دشمن در نظر دارد تا با این روش خود را از بن بست‌ها نجات دهد.

مصلحی با توجه به اینکه برخی معتقد به نوشیدن جام زهر دیگری هستند، خاطرنشان کرد: این افراد بدانند که پذیرش قطع نامه به دلیل ناتوانی در مقابله با دشمن نبود بلکه سستی مسئولان و اختلافات داخلی سبب شد تا امام(ره) مجبور به پذیرش قطع نامه شده و به همین دلیل از آن به عنوان جام زهر یاد کردند.

* دشمن در پی زنده کردن فتنه 88 در 24 خرداد بود

وی با توجه به اینکه امروز نباید از اقتدار ایران در عرصه جهانی غافل شد، گفت: ما پیشرفت‌های علمی بسیاری در زمینه های مختلف داشته ایم که به دلیل مسائل امنیتی قادر به افشای آن نیستیم، اما این پیشرفت‌ها به حدی است که آرامش دشمنان این نظام را به هم ریخته است.

مصلحی با بیان اینکه دشمن برای انتخابات 24 خرداد برنامه ریزی سنگینی داشت تا فتنه 88 را دوباره به نتیجه برساند، اضافه کرد: حلقه داخلی و خارجی دشمن به شدت در این باره برنامه ریزی کرده بودند، اما خواست خدا و هوشیاری رهبر معظم انقلاب و سخنان حساب شده و دقیق ایشان در قبل، بعد و روز انتخابات نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به همین دلیل برگزاری این انتخابات را در کمال امنیت خواندند، اذعان داشت: با وجود اینکه طراحی به نحوی بود که همه ایرادات فتنه 88 از نظر دشمن برطرف شده بود، اما به خواست خدا ما حتی در آن زمان شاهد مسائل طبیعی که در انتخابات گذشته رخ می‌داد، نبودیم.

۱۳۹۲/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...