نسخه چاپی

اضافه دریافت میلیاردی همراه اول و ایرانسل از مشتركان

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اپراتور اول 8 میلیارد تومان و اپراتور دوم 6 میلیارد تومان از طریق تاخیر در كاهش قیمت آوای انتظار و پیشواز از مشتركان اضافه دریافت كرده‌اند كه باید بازگردانند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسن رضوانی اظهار داشت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه 147 روز 5 شهریورماه 1391 تعرفه آهنگ پیشواز و آوای انتظار را از 500 تومان به 300 تومان کاهش داده و این مصوبه از مهرماه سال 91 به اپراتورها برای اجرا ابلاغ شده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در حالی که این مصوبه بلافاصله پس از ابلاغ از سوی اپراتور لازم الاجرا بوده است، ایرانسل این مصوبه را 4 ماه پس از ابلاغ و همراه اول 9 ماه بعد اجرا کرده است.

وی گفت: در این مدت این دو اپراتور به جای اینکه بابت آهنگ پیشواز و آوای انتظار 300 تومان اخذ کنند 500 تومان از مشترکان دریافت کرده‌اند.

رضوانی گفت: رگولاتوری به هر دو اپراتور اعلام کرده که باید این مبالغ اضافه دریافت شده را به مشترکان خود بازگردانند.

معاون رگولاتوری گفت: در این مدت همراه اول 8 میلیارد تومان و ایرانسل حدود 6 میلیارد تومان از مشترکان بابت این سرویس اضافه دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: پس از انجام مذاکرات بین رگولاتوری و اپراتورها، ایرانسل اعلام کرده‌ که این مبلغ را به مشترکان بازمی‌گرداند، اما همراه اول هنوز نظر اعلام نکرده چه خواهد کرد.

به تازگی مدیرعامل همراه در یک نشست خبری اعلام کرده که قصد بازگرداندن این اضافه دریافت به مشترکان را دارند.

صدوقی با اعلام توضیحاتی در خصوص اینکه معتقد است قضیه اضافه دریافت نبوده است، گفت: همراه ول پس از ابلاغ رگولاتوری تعرفه را به 300 تومان کاهش داد و برای بازپرداخت مابه‌التفاوت تعرفه 500 و 300 تومانی مقرر شده که کسانی که در طول یک سال گذشته از آوای انتظار همراه اول استفاده کرده‌اند این مبلغ را بستانکار شوند و بتوانند در یک سال آینده از این سرویس استفاده کنند.

اما رضوانی در خصوص این گفته صدوقی، تاکید کرد که حتی این نحوه بازپرداخت مورد پذیرش نخواهد بود. شاید برخی مشترکان فعلا نخواهند آوای انتظار را فعال کند، در این صورت تا چه زمانی این مبالغ باید دست اپراتور بماند؟

۱۳۹۲/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...