نسخه چاپی

شناسایی شهدا با فناوری DNA

مدیر كل پزشك قانونی آذربایجان شرقی گفت: هویت شهدای گمنام با استفاده از تكنولوژی آزمایشگاه ژنتیك DNA كه در تبریز به بهره‌برداری رسید شناسایی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، بهرام صمدی‌راد از راه‌اندازی پنجمین آزمایشگاه DNA کشور به عنوان مرکز شمال‌غرب در تبریز خبر داد و اظهار کرد: نمونه این آزمایشگاه قبلا در استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس و مازندران به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به تکنولوژی و تجهیزات استفاده شده در این مرکز گفت: این تکنولوژی جزو مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیاست که در ساخت آن از شاخص‌های بین‌المللی تبعیت شده و دارای دقت بالای 99.8 درصد است.

صمدی‌راد جمع‌آوری بانک ژن در راستای تحقق برنامه بانک ژنتیک ایرانیان را اصلی‌ترین هدف راه‌اندازی این مجموعه نام برد و گفت: این پروژه ملی می‌تواند در شناسایی افراد در حوادث و سوانح نقش بسزایی داشته باشد که امروزه در کل دنیا متداول است.

وی افزود: آزمایشگاه ژنتیک تبریز در فضایی به مساحت 400 متر و با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه شمال‌غرب کشور را پوشش خواهد داد، گفت: عمده کارآیی و قابلیت این آزمایشگاه در بحث جرم و هویت شناسی مجرمان است.

صمدی‌راد از جزیره‌ای بودن این مجموعه به همراه 6 مجموعه افتتاح شده در کشور خبر داد و گفت: به زودی براساس سیاست‌گذاری‌هایی که از طریق مرکز اعمال خواهد شد و با راه‌اندازی نرم افزار این طرح، تمام اطلاعات در بانک اطلاعاتی مرجع جمع آوری و در کل کشور قابل دسترسی برای مبادی مربوطه خواهد بود.

وی خواستار توجه به این مجموعه و اختصاص اعتبارات از سوی مبادی ذیربط برای ارتقاء و تجهیز کامل این مجموعه شد.

۱۳۹۲/۷/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...