نسخه چاپی

بعد از غذا آب پرتقال بخورید

مصرف ویتامین c مزایای زیادی برای بدن دارد از جمله پیشگیری از كم خونی در نتیجه خستگی كه می تواند روز شاد و پرانرژی را به همراه داشته باشند.

به گزارش نما به نقل از قانون آنلاین: نجمه اسماعیلی مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه 6 و پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه خستگی و کسالت یکی از نشان های کم خونی می باشد گفت: این عمل زمانی اتفاق می افتد که اکسیژن کافی در اختیار سلول ها قرار نمیگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی گلبول های قرمز کم باشند نمی توانند اکسیژن کافی را در اختیار سلول های بدن قرار دهند.

وی در خصوص رفع کسالت و خستگی به این روش توصیه کرد: می‌توان از طریق آزمایش خون با تجویز پزشک متوجه کم خونی شد و با درمان دارویی و مصرف مکمل های غذایی مشکل خستگی را که یکی از علائم کم خونی است برطرف کرد.

این پزشک عمومی در خصوص مکمل های غذایی آهن دار که برای کم خونی مفید هستند اظهار داشت: گوشت قرمز، لوبیا، جگر، حبوبات، برخی سبزیجات مانند کرفس از جمله مواد غنی ازآهن هستند که می توانند کم خونی را برطرف کنند.

اسماعیلی ادامه داد: مصرف چای پس از صرف غذاهای مکمل دار یکی از عادات غذایی اشتباهی است که برخی افراد دارند که از این طریق باعث کاهش جذب آهن غذا می شود.

مدیر اداره سلامت شهرداری منطقه 6 با اشاره به اینکه مصرف ویتامین c باعث جذب آهن به بدن می شود خاطرنشان کرد: مصرف آب پرتقال بعد از غذا می تواند جذب آهن را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد این درحالیست که چای باعث کاهش جذب آهن می شود.

۱۳۹۲/۷/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...