نسخه چاپی

كاهش ۳۰ درصد هزینه‌ها با برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریكا

مدیر عامل هواپیمایی قشم‌ایر با بیان این‌كه پرواز مستقیم بین ایران و آمریكا سفر هموطنان ایرانی را تسهیل می‌كند، گفت: با برقراری این پرواز هزینه‌های سفر فقط در بخش بلیت ۳۰ درصد كاهش می‌یابد.

به گزارش نما، حفظ الله طاهریان در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: ایرانی‌های بسیار زیادی در آمریکا هستند و تا جایی که اطلاع دارم فقط حدود ۵ میلیون ایرانی در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند که به‌طور قطع با راه‌اندازی خط پرواز بین دو کشور ایرانی‌های مقیم آمریکا راحت می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر ایرانی‌ها برای سفر به کشورمان به اروپا رفته از آنجا ترانزیت می‌شوند و وقتی زیادی از آنها گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: به‌طور قطع اگر از ایران هواپیماهای ایرلاین‌های داخلی برای انجام این پرواز اقدام کنند یا به احتمال قوی هواپیمای آمریکایی هم این مسیر را انجام دهد، بخش قابل توجهی از هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

مدیرعامل قشم‌ایر با بیان این‌که حسن این کار این است که مسافرت به ایران هموطنان مقیم آمریکا تسهیل می‌شود، افزود:‌ علاوه بر این درآمد مناسبی برای ایرلاین‌های داخلی که هواپیمای لانگ رنج (هواپیمای دور پرواز) به وجود می‌آید.

طاهریان با بیان این‌که برقراری پرواز مستقیم ایران-آمریکا حداقل ۳۰ درصد هزینه‌های سفر را برای هر نفر کاهش می‌دهد، تاکید کرد: اگر هزینه‌های فرودگاهی را هم در نظر نگیریم بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت فقط در بلیت خواهیم داشت.

وی یادآور شد: هم‌اکنون هواپیمای ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ را در ناوگان قشم‌ایر داریم که احتمالا بتوانیم پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا را انجام دهیم، اما معمولا این قبیل پروازها به نشنال کریر (ناوگان ملی) یعنی هواپیمایی جمهوری اسلامی -هما- ارائه می‌شود. شرکت‌های خصوصی هم باید مجوز بعدی را برای این پرواز را دریافت کنند که این مسئله به سیاست‌های کلان کشور برمی‌گردد.

۱۳۹۲/۷/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...