نسخه چاپی

غیرت برای گل زدن كافی نیست

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: بازیكنان استقلال فردا نه عصبی می‌شوند و نه احساسی.

به گزارش نما به نقل از فارس، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از بازی با اف سی سئول اظهار داشت: ما نیمه اول بازی را واگذار کردیم ولی بد بازی نکردیم و تا قبل از خوردن گل خوب کار کردیم. فکر نمی کنم تیمی در سئول این همه فشار به حریف وارد کند. بعد از خوردن گل بازی ما احساسی شد و در بین دو نیمه به بازیکنان گفتم گل دوم را نخورید مجددا بازی احساسی شد و تغییرات جواب نداد اما می توانستیم گل بزنیم ولی نیمه اصلی بازی فردا است.

وی افزود: ما در گذشته بازی 4 بر یک را جبران کرده ایم و ایرانی ها می توانند این کار را انجام دهند. اولین هدف ما این است که گل نخوریم. تیم کره ای خوب است و خط هافبک خوبی دارد و شماره 10 و 11 آنها تاثیر گذار هستند. بعد از بازگشت از سئول روی بحث روانی کار کردیم و بازیکنان شادابی خاصی در چهره شان دیده می شود.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال و در خصوص اینکه چوی گفته استقلال شانس آورد گل های بیشتری نخورد گفت: آنها از دقیقه 70 به بعد چند موقعیت گل داشتند و مربی سئول درست می گوید حتی یک توپ را عمران زاده از روی خط در آورد و من حرف او را قبول دارم.

قلعه نویی در خصوص بازیکنان سرعتی حریف گفت: الان فوتبال برای یک نفر نیست و نظم دفاعی ما فردا باید باهوش عمل کند. ما باید کمترین اشتباه را داشته باشیم و فردا برنامه های تاکتیکی داریم و برای کل حریف برنامه داریم. که اگر ارتباط خط دفاع و هافبک آنها را قطع کنیم به هدف خود می سیم.

وی افزود: در لیگ آسیا و لیگ برتر جوز تیم های هجومی بودیم اما باید با برنامه هم باشیم. باید هم به گل برسیم و هم گل نخوریم. یقین داشته باشید که بازیکنان ما از لحاظ روحی در شرایط خوبی هستند و در این یک سال و نیم بازیکنانم را این قدر مصمم ندیدم.

قلعه نویی در خصوص نقش هواداران و حمایت اهالی فوتبال گفت: از همه پیشکسوتان و جامعه فوتبال تشکر می کنم. دیروز مصاحبه ای کردم و شاید اشتباهی شده بود آنهایی که دلشان برای فوتبال ایران می تپد دوست دارند استقلال ببرد نه مثل آن گزارشگری که در جریان بازی می گوید چرا تیم کره ای کاری انجام نمی دهد. آقایانی مثل مصطفوی و دادکان بعد از بازی تماس گرفتند و تبریک گفتند دوست دارند که ما ببریم. تماشاگران سرمایه های ما هستند ولی به آنها توصیه می کنم به خاطر اخطاری که به ما داده اند همه چیز را رعایت کنند. بازیکنان ما در این چند ماه گذشته روزهای سختی را گذرانده اند ولی قبول کنید تیم ما به خاطر تقویم AFC با تیمی که تازه لیگش را شروع کرده در آسیا رقابت می کند.

وی افزود: شنیده ام بهروان به فتح الله زاده گفته تیم باید بدنسازی می کرد. آمار درآورده ایم از بهروان سوال می پرسم آیا در 15 روز می توان بدنسازی کرد. تیمی مثل استقلال که درگیر لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر بوده چطور می تواند بدنسازی کند. خدا را شکر که تا این مرحله آمده ایم و خدا کمک می کند که فینالیست هم شویم اما خواستیم یک بازی ما را لغو کنند آیا چیز زیادی خواستیم تا همین جا هم ممنون دار تماشاگران، پیشکسوتان و هواداران هستیم و مطمئن هستیم فردا روز خوبی خواهیم داشت.

سرمربی استقلال در مورد اینکه ممکن است بازیکنان استقلال احساسی بازی کنند،گفت: این بازیکنانی که فردا بازی می کنند همه تجربه زیادی دارند چه در لیگ و چه در آسیا . همین بیک زاده حداقل 4 قهرمانی در لیگ دارد ولی باید قبول کنیم که بازیکنان ما نباید احساسی بازی کنند.

قلعه نویی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه صحبت های مبنی بر اینکه اگر استقلال در 10 دقیقه اول گل نزند کارش سخت می شود گفت: ما این فشار را نیاوردیم که حتما 10 دقیقه اول گل بزنیم اما چون در تهران بازی می کنیم شروع تهاجمی به نفع ما است. در هر دقیقه ای در تهران به گل برسیم به نفع ما است ولی ما به دنبال این هستیم که فوتبال منطقی بازی کنیم و با تجربه ای که بازیکنان ما دارند عصبی نخواهند شد و احساسی بازی نخواهند کرد.

سرمربی آبی پوشان در خصوص اینکه سرمربی اف سی سئول مدعی شده بازیکنانش به راحتی می توانند در صفحات اجتماعی باشند و آنها رحمتی و عمران زاده را بازیکنان معمولی قلمداد کردند و آیا این رفتار آنها به نوعی تحقیر استقلال و گستاخانه نبود، گفت: من دو بار به سئول رفتم و برخلاف ما آنها از فوتبال لذت می برند. وقتی می بریم داستان داریم و می بازیم هم همین طور است. آنها به موقع سرکار می روند و از زندگی لذت می برند و به دنبال جنگ روانی هم نیستند. این نظر آنها است که گفته اند نظم دفاعی ما خوب نبوده اما اینکه بگوییم رفتار آنها گستاخانه بوده قبول ندارم.

قلعه نویی در ارتباط با اینکه آیا تیمش در بازی فردا می تواند از فاکتور غیرت ایرانی استفاده کند، یا خیر گفت: یقینا بازیکنان ما سال گذشته با شرایط سخت مالی کنار آمدند که این خودش غیرت است. البته فقط نمی شود باغیرت گل زد و باید با کار فنی به گل برسیم. وقتی از گروه مرگ بالا آمدیم نشان دادیم که به بلوغ تاکتیکی رسیدیم.

وی در مورد نبود تیموریان و نکونام گفت: خط هافبک ما فردا هم سرعت بیشتری دارد هم هجومی خواهد بود. امیدواریم فردا روز خوبی برای ایران عزیز باشد.

۱۳۹۲/۷/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...