نسخه چاپی

اقدام جدید دولت اردوغان علیه دولت سوریه

بلند آرینچ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت تركیه گفت: لایحه تمدید مجوز عملیات برون مرزی علیه سوریه روز پنجشنبه آینده تقدیم مجلس می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه این مطلب را در پایان نشست هیات دولت در یک کنفرانس خبری عنوان کرد. وی گفت: هیات وزیران لایحه یاد شده را امضا کرده است و روز پنجشنبه تقدیم مجلس خواهد شد.

بلند آرینچ با اشاره به اینکه مهلت مجوز عملیات نظامی علیه سوریه از سوی مجلس ترکیه چهارم اکتبر( جمعه آینده) به پایان می رسد، افزود پیش از پایان این مهلت این لایحه تمدید خواهد شد. بر اساس قانون اساسی ترکیه اعزام نیرو به خارج از کشور و پذیرش نیروهای بیگانه به تصمیم مجلس مشروط است.

مجلس ترکیه در مهرماه سال گذشته به دنبال پرتاب چند گلوله خمپاره از خاک سوریه به این کشور، بنا به درخواست دولت مجوز عملیات نظامی علیه اهدافی در خاک سوریه را صادر کرد و با تائید مجلس، دولت ترکیه این امکان را یافت تا برای یک سال از نیروهای نظامی خود در عملیات برون مرزی و در هنگام ضرورت استفاده کند. این مصوبه منحصر به سوریه نشده است.

اردوغان پیشتر درخصوص تشدید درگیری ها در مناطق مرزی سوریه با ترکیه و احتمال سرایت این درگیری ها به خاک ترکیه گفته بود: با توجه به اوضاع داخلی سوریه باید انتظار چنین درگیری هایی در مناطق مرزی ترکیه و یا داخلی سوریه را داشت.

وی گفت: ترکیه برای مقابله با هرگونه عمل ناخواسته آماده است و در این راستا موضوع تمدید مهلت مجوز صادر شده مجلس به دولت و حتی برخی تغییرات و اصلاحات در خصوص درخواست اختیارات دولت از مجلس مطرح است.

۱۳۹۲/۷/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...