نسخه چاپی

خط پرواز میان تهران و آمریكا اجتناب‌ناپذیر است

نایب رئیس كمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، خط پرواز مستقیم میان تهران و آمریكا را اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: تحقق این موضوع تأثیر چندانی در روابط سیاسی دو كشور ندارد.

به گزارش نما، احمدرضا دستغیب در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به دستور رئیس جمهور برای برقراری خط پرواز مستقیم تهران-واشنگتن، گفت: به هر حال در شرایط کنونی ایرانیان زیادی در آمریکا مشغول به زندگی یا تحصیل بوده و این واقعیتی است که برخی نخبگان و تحصیل‌کردگان ایرانی میان دو کشور تردد دارند، از این‌رو تحقق این امر مطلوب است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ضرورت مراودات ایران و آمریکا در سطح تبادل و انتقال مسافران غیر قابل انکار است، افزود:‌ تسهیل رفت‌وآمد مردم دو کشور کار خوب و درستی است، اما باید در این رابطه جنبه‌های مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برقراری خط پرواز مستقیم تهران-واشنگتن تأثیر مستقیمی در روابط سیاسی ایران و آمریکا نمی‌گذارد، تصریح کرد: برقراری چنین امکانی تنها زمینه سهولت دسترسی و سفر مردم به دو کشور را فراهم می‌کند.

دستغیب با اعلام اینکه تاریخ و تمدن ایران برای فرهنگ‌دوستان کشورهای غربی به‌ویژه آمریکایی مورد توجه است، یادآور شد:‌ ایجاد خط پرواز مستقیم تهران-واشنگتن می‌تواند در افزایش سفر گردشگران به ایران تأثیرگذار باشد، که این موضوع فواید اقتصادی بسیاری برای کشور به‌دنبال دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به اظهارات اوباما در دیدار با نتانیاهو، گفت: این اظهارات اوباما تحت فشار لابی‌های صهیونیستی مطرح می‌شود، اما مشکل اوباما با کنگره بیشتر در حوزه اقتصاد داخلی است.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه شرایط داخلی و خارجی آمریکا، اوباما را دچار تناقض و پارادوکس کرده است، افزود:‌ در شرایط کنونی اوباما با تغییر لحن به‌دنبال تغییر سیاست خارجی خود در کشورها بوده و از طرف دیگر برای حل مشکلات داخلی خود باید توقعات لابی‌های صهیونیستی را برآورده کند، که این موضوع تناقضی را در سیاست‌های کنونی آمریکا ایجاد کرده است.

چندی پیش اکبر ترکان سرپرست شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از دستور رئیس جمهور برای بررسی چگونگی برقراری خط پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا در راستای رفع مشکلات رفت و آمد هموطنان مقیم آمریکا، خبر داد.

۱۳۹۲/۷/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...