نسخه چاپی

رنج حماقت، ‌قهر خداست !

محمدكاظم انبارلویی

رئيس‌جمهور آمريكا در كنفرانس خبري كه با نخست‌وزير رژيم صهيونيستي برگزار كرد براي مقابله با ملت ايران تصريح نمود؛ "هيچ گزينه‌اي از جمله گزينه نظامي را از روي ميز برنداشته‌ايم."
او تاكيد كرد؛ "براي رسيدن به اهداف خود، تحريم‌ها را به اين راحتي لغو نخواهد كرد." وي درمورد تعهدات دولت آمريكا به رژيم صهيونيستي گفت: "تعهدما در قبال اسرائيلي‌ها بيشتر از قبل شده است."
سخنان ديروز اوباما را بگذاريد در كنار صحبت‌هاي هفت روز پيش او هنگام نطق در مجمع عمومي سازمان ملل كه گفت: "آمريكا به‌دنبال تغيير حكومت ايران نيست."
او همچنين گفته بود؛ "فتواي رهبر عالي ايران مي‌تواند مبناي دستيابي به راه‌حل باشد." او اين مطالب را در كنار تأكيد بر حقوق ملت ايران در دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي مطرح كرده بود. هر آدم عاقلي كه اين دو قرائت را در كنار هم بگذارد متوجه مي‌شود كه اعتماد كردن به آمريكايي‌ها يك سراب و يك آرزوي دست‌نيافتني است.
جالب اينجاست كه نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي هم در اين كنفرانس خطاب به اوباما گفته است؛ "حتي اگر ديپلماسي هم جواب داد،‌ تحريم‌ها بايد ادامه يابد چون تهديدها و تحريم‌ها ايران را ناچار به مذاكره كرده است."
اوباما هم همين منطق زورگويانه و تجاوزطلبانه را پذيرفته است و اذعان كرده‌ كه "تحريم‌ها باعث شده ايران به پاي ميز مذاكره بيايد!"
روايت است حضرت عيسي(ع) به سرعت در حال دويدن بود، در راه كسي از او پرسيد چرا فرار مي‌كني؟ پاسخ داد از صحبت با احمق فرار مي‌كنم.
سائل دوباره پرسيد: تو همان مسيحي هستي كه مرده زنده مي‌كني، كور و كر شفا مي‌دهي؟ حضرت مسيح گفت؛ بله من همانم! او گفت؛ همين احمق را درمان كن. مسيح پاسخ داد؛ آن كارها را با سرّ غيب و اسم اعظم انجام مي‌دادم، اما با تمام مهرباني هزاران بار آن را بر آن احمق خواندم و او شفا نيافت.
سائل علت آن را پرسيد. مسيح گفت: رنج حماقت، قهر خداست.
مولانا در دفتر سوم مثنوي معنوي اين داستان را نقل مي‌كند و به كساني كه با احمق‌ها روبه‌رو مي‌شوند يك نصيحت عالمانه مي‌كند و مي‌گويد:
زاحمقان بگريز چون عيسي گريخت
صحبت احمق بسي خونها بريخت
اندك اندك آب را دزدد هوا
وينچنين دزدد هم احمق از شما
ظاهرا اوباما و تيم همراهش در سفر آقاي روحاني رئيس‌جمهوري اسلامي ايران، مطابق مصالح و منافع آمريكا خوب پيش مي‌رفت و با انعطاف و تغيير مواضع مستبدانه و ستمكارانه قبلي، داشت يخ مذاكره با ايران را آب مي‌كرد. آثار اين انعطاف و متفاوت بودن را در نطق رئيس‌جمهور آمريكا و نيز التماس براي مذاكره تلفني (بنا به نقل آقاي ظريف كه 6 بار از كاخ سفيد براي مذاكره تلفني تماس برقرار شد) نشان داد.
اما آمدن يك احمق وسط اين گفتگوها همه چيز را به‌هم زد.
بدون شك نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي يك احمق بيش نيست. او نماينده رژيمي است كه 50 سال است با جنگ، خونريزي، اشغال سرزمين، حبس وشكنجه هزاران نفر از ملت فلسطين، تجاوز به دولت‌هاي عربي و... شناخته مي‌شود.
اعراب در مذاكرات صلح با اين رژيم اشغالگر به جايي نرسيدند و به‌قول مولانا صحبت با اين احمق بسي خون‌ها بريخت.
فرزندان امام(ره) در لبنان و ياران انقلاب اسلامي در فلسطين اشغالي در جنگ 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه پوزه اين رژيم را به خاك ماليدند. چراكه روي قاعده ديپلماسي مولانا عمل كردند. آنها از صحبت با احمق گريختند و تن به صحبت ندادند و با رژيم صهيونيستي با زباني صحبت كردند كه او از 50 سال پيش تاكنون اين زبان را براي مكالمه انتخاب كرده بود.
يعني زبان گلوله و موشك!
در‌آستانه ورود نتانياهو به نيويورك، جان كري هم طي گفتگويي تصريح كرد: "لغو تحريم‌ها را بررسي هم نمي‌كنيم."
ملت ما كه از ميزان صداقت و راستي آمريكايي‌ها خبر دارد و 50 سال است با امپرياليسم دست و پنجه نرم مي‌كند، پاي همه هزينه‌هاي آن هم ايستاده‌ است. سخن اين است كه آيا ديپلمات‌هاي ما كه در عرصه نبرد ديپلماتيك مي‌خواهند فسفر بسوزانند متوجه اين مهم هستند؟
امام سجاد(ع) در برابر تبهكاري‌هاي يزيد از حماقت دشمن گله نمي‌كند. حتي خداوند را سپاس مي‌گويد كه دشمنان اهل بيت(ع) را از احمق‌ترين انسان‌ها قرار داده است. او نيك مي‌داند كه رنج حماقت احمق‌ها از قهر خداست. آقاي نتانياهو يك احمق است و او دچار قهر خداست. اگر او به نيويورك نمي‌رفت و اوباما را وادار به سخن نمي‌كرد ما بايد سال‌ها تلاش مي‌كرديم تا عدم صداقت اوباما و گردانندگان اصلي سياست خارجي كنوني آمريكا در قبال ايران را درست معرفي كنيم. آنها خود را لو دادند و نشان دادند كه هنوز مقاصد شومي را در مقابله با ملت ايران دنبال مي‌كنند. اوباما نمي‌تواند با غيرت ملي ايرانيان شوخي كند.
حتي اشتون متوجه اين حماقت شده است. ديروز بي‌بي‌سي به نقل از او خطاب به احمق‌هاي پشت صحنه ديپلماسي آمريكا گفت: فضاي مذاكره با ايران را مثبت نگه داريد.
ما دهها بار گفته‌ايم نه بمب داريم نه مي‌خواهيم بسازيم و فتواي تحريم آن را هم داريم. اين حرف‌ها را داريم به كسي يا كساني مي‌گوييم كه بر انبوهي از سلاح‌هاي هسته‌اي و كشتارجمعي تكيه زده‌اند و به پشتوانه آن دارند با ما سخن از تهديد و تحريم مي‌گويند.
آنها حرف ما را قبول ندارند مي‌گويند بايد اعتمادسازي و شفاف‌سازي كنيد بعد هم به اين حرف اكتفا نمي‌كنند و مجموعه‌اي از اقدامات ظالمانه را هم مرتكب مي‌شوند و بعد هم مي‌گويند گزينه نظامي را هم روي ميز داريم.
به نظر نفس پذيرش فرآيند اين نوع گفتگو با اين جماعت كه ده سال به طول كشيده احمقانه نيست؟
آنها هر اقدام اعتمادساز و شفاف را با تهديد و تحريم جديد پاسخ دادند. يكي نيست از آنها بپرسد شما كه امنيت و حيات ما را تهديد مي‌كنيد چه تضميني وجود دارد كه در گزينه نظامي شما بمب اتمي وجود نداشته باشد. شما براي اعتمادسازي و شفاف‌سازي چه كاري كرده‌ايد. چرا كاري را از ما مي‌خواهيد كه خودتان عين آن را انجام نمي‌دهيد؟
برتراند راسل فيلسوف انگليسي جمله‌اي دقيق در شناخت آمريكايي‌ها و ماهيت جنگ‌طلبي آنها دارد و مي‌گويد؛ آمريكايي‌ها خودخواه هستند آنها معتقدند آمريكا مال آمريكايي‌هاست اما آسيا و آفريقا مال آسيايي‌ها و آفريقايي‌ها نيست."
هم او مي‌گويد؛ "تنها حماقت يك سياستمدار، كافي است كه شعله‌هاي جنگ افروخته شود"
او درست فهميده بود. ما اكنون بيش از سه دهه است گرفتار حماقت رهبران آمريكا و رهبران رژيم‌صهيونيستي هستيم.
نگارنده معتقد است گفتگو با آمريكايي‌ها بي‌فايده است. تنها فايده آن اثبات دشمني و تبهكاري‌هاي آنهاست. تا وقتي كه در لابي صهيونيستي سياست خارجي آمريكا احمق‌ها حاكم‌اند، ما نتيجه نمي‌گيريم. ما بايد با تأسي به حضرت مسيح(ع) از گفتگو با آنها بپرهيزيم چه رسد به برقراري رابطه!
لذا گفتگوي تلفني با اوباما در دقيقه 90 سفر با روحاني يك خطاي ديپلماتيك بود و ديگر نبايد تكرار شود.
*رییس مرکز حزب موتلفه اسلامی

۱۳۹۲/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...