نسخه چاپی

معاون راهبردي قوه قضائيه:

منفعت آمریكا از مذاكره بیش از ایران است

معاونه راهبردی قوه قضائیه گفت: فهرست‌های بلندی از خیانت‌های آمریكا در قبل و بعد از انقلاب در دست داریم كه فراموش‌شدنی نیست. منفعت آمریكا از مذاكره به‌مراتب بیشتر است، آنها به مذاكره نیازمند هستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدباقر ذوالقدر، معاون راهبردی قوه قضائیه در گردهمایی بسیجیان قوه قضائیه و وزارت دادگستری اظهار داشت: با وجود اینکه هنوز رایحه هفته دفاع مقدس جاری است، خوشبختانه در محضر شما حضور دارم و باید بگویم در این ایام بهترین و پاکترین درود خود را باید تقدیم روح همه شهیدان دفاع مقدس و کسانی که به‌برکت خون پاک آنها، امروز جمهوری اسلامی بر بلندای افتخار و اقتدار همچون ستاره فروزان می‌درخشد، تقدیم کنم. باید بگویم این حماسه شگرف در کشور آن‌قدر ظرفیت دارد که هرچه به آن بپردازیم باز هم ناگفته دارد.

وی ادامه داد: جنگ 8ساله برای مناقشات مرزی ایران و عراق نبود بلکه برای براندازی انقلاب اسلامی بود که می‌خواستند جمهوری اسلامی در ایران نباشد و هدف آنها خاموش کردن چراغ انقلاب بود که خوشبختانه با تمام ضعف‌ها و جنگی نابرابرانه ملت ایران از سوی خداوند پیروز شد و در اوج ضعف در یک جنگ ظالمانه، طولانی و نابرابر به پیروزی دست یافت.

معاون راهبردی قوه قضائیه بیان کرد: ما با کمترین امکانات پیروز شدیم که دنیا با محاسبه پیروزی قطعی وارد شده بود ولی خداوند پیروزی را از آنِ ما کرد و شکست و ناکامی را برای دشمنان رقم زد. در حقیقت ملت ایران در آزمونی سخت موفقیت را از آنِ خود کرد.

وی افزود: خیانت به خدا یعنی اینکه به تعالیم خدا پشت کنیم. همچنین خیانت به رسول خدا یعنی خیانت به سنت رسول و رهبری که اینها رمز موفقیت و پیروزی ماست. در واقع نباید به این موارد خیانت کنیم.

ذوالقدر ادامه داد: نباید به امانت‌هایی که خدا به ما داده خیانت کنیم، از جنبه شخصی (آبرو، مال مردم و اسرار آنها) تا امانت با جنبه اجتماعی که باید به آن خیانت نکنیم؛ در صورت خیانت به این موارد خشم خدا شامل حال ما خواهد شد. همچنین باید بگویم امانتی که جنبه تاریخی دارد مانند دفاع مقدس، میراث و دستاوردهای آن نیز باید در امانت‌داری‌اش کوشید چرا که بر اثر ایستادگی رزمندگان و پایبندی ایران این امر حاصل شده است که خیانت به آن بزرگ‌ترین خیانت است.

معاون راهبردی قوه قضائیه با بیان "ما اهل خیانت نیستیم ولی باید در جهت حفظ امانت‌ها کوشید"، اظهار داشت: در اسفند سال 67 در بیان مهم و دردمندانه امام خمینی(ره) شرحی در خصوص دفاع مقدس صورت گرفت که 15 محور را شامل می‌شد، که برخی از آن محورها به این شرح است که به آن چیزی که می‌خواستیم رسیدیم، جنگ انقلاب را به کشورها صادر کرد، پرده از چهره جهانخواران کنار زدیم، ابهت شرق و غرب را شکستیم و همچنین به مردم جهان و منطقه نشان دادیم که علیه ابرقدرت‌ها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد که این محورها موفقیت‌هایی بود که به دست آوردیم و باید از این دستاورد حفاظت کنیم.

* رابطه ما با آمریکا رابطه عادی نیست

ذوالقدر با بیان "رابطه با آمریکا، رابطه عادی نیست و جزو اقدام راهبردی و پیچیده‌ترین سیاست خارجی ما است"، افزود: مسئله مذاکره با آمریکا بسیار مهم است که دو دلیل خاص باید مدنظر قرار گیرد، یک اینکه آمریکا بعد از فروپاشی نظام دوقطبی به‌عنوان سرکرده جریان استکبار و میراث‌خوار جریان استعمار است و دیگری اینکه به‌دلیل تعاملی که با ایران داشته آمریکا یک پدیده خاص است و در حق ما ظلم بسیاری کرده است بنابراین رابطه ما با آمریکا رابطه عادی نیست.

وی ادامه داد: آمریکا در تعامل با ایران بیشترین جرم و جنایت را در حقش کرده است، در واقع در حق ایران جرم و جنایت بسیاری مرتکب شده است. بنابراین آمریکا در تعاملات با ما از ابتدا با یک روند خیانت به ایران وارد شده است.

معاون راهبردی قوه قضائیه اظهار داشت: آمریکا در جنگ جهانی دوم که ایران نقشی در آن نداشت، ایران را به‌عنوان پل پیروزی قلمداد کرد و به ایران لشگرکشی کرد و همچنین ایران را ابزار در جبهه روسیه قرار داد که این خود یک جنایت بود.

وی ادامه داد: ساواک را آمریکایی‌ها در ایران تأسیس کردند که 40 هزار مستشار آمریکا در ایران شاغل بودند و ساواک ظلم و جنایت بسیاری مرتکب شد که تمام این جنایت‌های ساواک را باید به پای آمریکا نوشت.

معاون راهبردی قوه قضائیه بیان کرد: زمانی به پر قبای آمریکا برخورد که انقلاب گسترش یافت بنابراین امام خمینی(ره) را تبعید کردند که این یکی از ظلم‌هاست و همچنین آمریکا بیشترین حمایت از شاه را داشت که این امر فراموش‌شدنی نیست چرا که آمریکا تا آخرین لحظه از شاه حمایت می‌کرد.

* فهرست‌های بلندی از جنایت آمریکا در قبل و بعد از انقلاب در دست داریم

معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: ما فهرست‌های بلندی از خیانت آمریکا در قبل و بعد از انقلاب در دست داریم که فراموش‌شدنی نیست که از دیگر جنایت‌ آمریکا حمله مستقیم در طبس بود و همچنین دو کودتای نافرجام داشت که یکی به پایگاه شهید نوژه و دیگری کودتای قطب‌زاده بود که به‌مدد الهی و هوشیاری مردم خنثی شد.

ذوالقدر اظهار داشت: اگر نگویم جنگ ایران و عراق را آمریکا ایجاد کرد، ولی باید بگوییم که نقش تعیین‌کننده برای عزیمت صدام به ایران داشت. همچنین آمریکا شورای همکاری خلیج فارس را درست کرد وگرنه عراقی‌ها فهم تشکیل این شورا را نداشتند.

وی در ادامه افزود: در سال‌های آخر جنگ آمریکا سکوی نفتی ما را زده نیروی دریایی ما را غرق کرد. در واقع آمریکایی‌ها مستقیم وارد عمل شدند و بعد از جنگ نیز خیانت‌ها از سوی آنها ادامه پیدا کرد. همچنین زمانی که ما در حال ساخت کشور بودیم آمریکا قانون داماتو را که همان آغاز تحریم عملی برای ایران بود، شروع کرد. به این شکل که هرکسی که بیش از 40 میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری می‌کرد دیگر نمی‌توانست با آمریکا معامله کند که این خود جنایت و ظلم دیگر آمریکاست.

معاون راهبردی قوه قضائیه بیان کرد: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق ماست که آمریکا به‌تعبیر خود ما را درگیر تحریم فلج‌کننده کرده است، همچنین آمریکا در زمان بوش ما را به حمله اتمی تهدید کرد که اینها گوشه‌ای از سیاهه جنایت دولت آمریکا است.

ذوالقدر اظهار داشت: مراوده با چنین کشوری مسئله ساده‌ای نیست و نیاز به تدبیر و هوشمندی دارد، اینکه گپ‌وگفتی صورت گیرد، کافی نیست چرا که نیاز به اصول درست دارد و اولین اصلی که باید مدنظر قرار گیرد این بوده که به نظام جمهوری اسلامی توجه شده بدانیم که بی‌تردید بزرگ‌ترین قدرت منطقه هستیم. همچنین موضوع موقعیت حساس ایران، ساخت داخلی در ایران، نظام مشروع دینی و مردمی ایران، وحدت و انسجام مثال‌زدنی کشور ایران و امنیت آن و وجود رهبر خردمند و تجربه تاریخی انقلاب بزرگ و وجود نیروهای مسلح و جنگ‌آزموده باید مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: استراتژی ایران در خارج و پرستیژ ایران از اهرم‌های مهم جمهوری اسلامی ایران است که ما باید ضعف آمریکا را مورد توجه قرار داده بدانیم آمریکا قدرت 20 سال پیش را ندارد.

معاون راهبردی قوه قضائیه ادامه داد: ناکامی‌ که در حمله سوریه داشتند نه‌اینکه نخواستند، بلکه نتوانستند، در واقع آمریکا توان لازم را ندارد.

ذوالقدر افزود: ناکارآمدی که آمریکا در سیاست تحریم به‌دنبال داشت با تسلیم آنها روبه‌رو شد چرا که خود اعلام کردند این امر اثرگذار نبوده بنابراین آمریکا نیاز به اصلاح روابط خود دارد.

وی اظهار داشت: باید دید که ما به‌دنبال چه هستیم و در این مذاکره ما چه‌چیزی به دست آورده چه‌چیزی از دست می‌دهیم. وقتی بحث مذاکره با آمریکا مطرح شد برخی سیاست‌گذاران آب از دهانشان راه افتاد. آنها باید بدانند که منفعت آمریکا از این مذاکره بیشتر است.

معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: مکالمه‌ای که اوباما با آقای روحانی داشت کاملاً مشخص بود که یک نوع اقدام تبلیغاتی است چرا که بعد از آن بلافاصله در جمع خبرنگاران حضور یافت، در واقع منفعت آمریکا از این مذاکره به‌مراتب بیشتر است، آنها به مذاکره نیازمند هستند.

ذوالقدر ادامه داد: آمریکا در منجلاب مانده و جز با دخالت ایران نمی‌تواند مسائل و مشکلات را حل کند. ما باید ببینیم که کشورهایی که بیشترین رابطه را با آمریکا دارند چه دارند و همین‌جا باید بگویم وقتی رئیس‌جمهور ایران را تحویل گرفتند، به‌دلیل مقاومت ایران در پی سالیان است.

۱۳۹۲/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...