نسخه چاپی

تولد ولووی ۸۵ ساله

امروز شرکت شناخته شده سوئدی Volvo هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد. هرچند که اکنون دیگر این شرکت در تملک کارخانه چینی Zhejiang Geely قرار دارد. ساعت ۱۰ صبح ۱۴ آوریل سال ۱۹۲۷ اولین اتومبیل این شرکت با نام Volvo ÖV4 از خط تولید خارج شده و از درب کارخانه بیرون آمد.

امروز هم در حرکتی نمادین به مناسبت ۸۵ سالگی ولوو، همان اتومبیل در ساعت 10 صبح (12‪:30 به وقت ایران) از همان درب دوباره خارج گردید

volvo-85-85th-birthday-anniversary.jpg



راه پر پیچ و خم شاهین اقبال کسب و کارهای مشهور جهانی، همیشه خواندنی و سرگرم کننده است، و در این میان ولوو داستانی جذاب دارد: نام تجاری Volvo بیش از ۱۰۰ سال پیش و در ماه می ۱۹۱۱ توسط شرکت معروف سوئدی SKF به ثبت رسید. این شرکت یکی از سازندگان عمده بلبرینگ در سوئد بود.

ولوو در حقیقت به زبان لاتین معنایی هم چون «می چرخم» یا «می غلتم» می دهد و از عبارت Volvere مشتق شده است. کارخانه SKF قصد داشت تا از این نام به عنوان برندی برای بلبرینگ هایش استفاده کند. از سر شانس و اقبال، کارخانه به همان نام SKF برای برند بلبرینگ هایش بسنده کرد و امروزه بازماندگان موسسان آن از شهرت و اعتبار کسب شده در کار تولید بلبرینگ توسط یکی از بزرگترین و قدیمی ترین کارخانه های دنیا لذت می برند.

نام ولوو برای ۱۶ سال در گنجه کارخانه SKF خاک خورد. تا زمانی که این شرکت جسارت بزرگی به خرج داده و تصمیم به تولید اتومبیل ویژه ای برای شرایط آب و هوایی سرد و جاده های یخ زده سوئد گرفت. تنومندی و دوامی که در طبیعت ماشین های ولوو بود، آنها را در جایگاه ویژه ای قرار داد و تا به امروز این برند، معرف امنیت و کیفیت بوده است.

به راستی از میراث پایدار ولوو و عیار ارزش این برند، آن است که همیشه در طراحی و تحقیقات، تمرکز اصلی بیش از زیبایی و مد، بر روی امنیت و آسایش بوده است. برای مثال ولوو سیستم کمربند ایمینی مدرن سه نقطه ای را توسعه داد و در سال ۱۹۵۹ آن را به عنوان بخشی از تجهیزات استانداردش معرفی کرد. محصولی که حتی در محافظه کارانه ترین تخمین ها هم تا کنون جان میلیون ها انسان را نجات داده است.

۱۳۹۱/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...