نسخه چاپی

نجات كابینه ایتالیا از توطئه برلوسكنی

نمایندگان پارلمان ایتالیا در نشست امروز به كابینه «انریكو لتا»، رای اعتماد دادند. رای اعتماد نمایندگان ایتالیایی به كابینه لتا در حالی صورت گرفت كه سیلویو برلوسكنی، نخست وزیر پیشین ایتالیا تلاش داشت با بی ثبات كردن دولت ائتلافی، جانشین نخست وزیر شود.

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، نمایندگان پارلمان ایتالیا در نشست امروز به کابینه «انریکو لتا» رای اعتماد دادند.

نخست وزیر ایتالیا، در سخنانی در نشست امروز (چهارشنبه، 10 مهر، دو اکتبر 2013) مجلس سنای ایتالیا، با ترسیم عملکردی بسیار مثبت از اقدامات دولت ائتلافی خود، گفت: دولت در حال خروج از «کابوس رکود اقتصادی» است که سومین اقتصاد حوزه یورو را در بر گرفته بود.

لتا که برای جلب رای اعتماد نمایندگان سخن می گفت، افزود: «ایتالیا به سوی خطری مهلک پیش می رود که به یک آری یا خیر شما بستگی دارد. من از شما می خواهم الگوی همبستگی باشید.»

وی افزود: «دولت من در پارلمان متولد شد و اگر قرار باشد بمیرد، همینجا در پارلمان خواهد مرد. شهامت داشته باشید و به من رأی اعتماد بدهید.»

حزب سیلویو برلوسکنی که در پی محکوم شدن وی به علت فرار مالیاتی در معرض خطر از دست دادن کرسی سناتوری است، بیش از پیش درخصوص سرنوشت دولت ائتلافی دچار تفرقه شده است. نخست وزیر سابق ایتالیا اعلام کرده است هنوز درباره دادن یا ندادن رأی اعتماد تصمیمی نگرفته است.

۱۳۹۲/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...