نسخه چاپی

آثار مخرب فیلم‌های هالیوودی در زندگی زناشویی

امروزه در كانون‌های آموزشی و تربیتی مانند مدارس راهنمایی و دبیرستان‌ها شاهد رد و بدل كردن فیلم‌های غیر اخلاقی در بین دانش آموزان هستیم

به گزارش صراط، در عصر تکنولوژی، رسانه را یک سلاح قلمداد کرده و قدرت تخریب آن را از سلاح نظامی بیشتر دانسته زیرا به راحتی می تواند بنیاد های اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی را مورد تهاجم قرار داده و به نفع خود بهره‌برداری کند.

ورود فیلم های هالیودی و در کنار آن فیلم های غیر اخلاقی در کانون خانواده ها یکی از معضلات جامعه کنونی کشور می باشد که باید با بر نامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت راهکارهای مناسبی را توسط دستگاه های مربوطه برای مقابله و عدم فراگیر شدن آن در نظر بگیریم.

امروزه در کانون های آموزشی و تربیتی مانند مدارس راهنمایی و دبیرستانها شاهد رد و بدل کردن فیلم های غیر اخلاقی در بین دانش آموزان هستیم که در ادامه گرایش به دیدن این گونه فیلم هامی تواند به سرعت بنیاد های خانواده را متلاشی و اعضای آن را به تباهی و گمراهی سوق دهد.

در کلان شهرها این معضل به وضوح قابل مشاهده می باشد که در معابر عمومی، پارک ها، ایستگاه های مترو ، رستوران ها و مراکز تفریح بدون هیچ گونه محدودیتی این فیلم ها برای همه اقشار جامعه از زن ومرد گرفته تا نوجوان و جوان قابل دست یابی است.

نکته قابل توجه که درک آن خیلی سخت و دشوار می باشد این است که، از جمله خریداران این فیلم ها زوج های جوانی هستند که مشتاق استفاده از این فیلم می باشند و به همین دلیل ادامه زندگی آنها با تأثیر گرفتن از روش های زندگی شخصیت های فیلم دچار مشکلات متعددی خواهد شد، از جمله این مشکلات بی اعتمادی به یکدیگر و در انتها مشکلاتی همچون تلاش برای پایان زندگی زنا شویی را باید مد نظر گرفت.

محققان در کشورهای غربی با تحقیق بر تعدادی زندانی که متهم به قتل و تجاوز بودند دریافتند که اکثر آنها با دیدن فیلم های مستهجن و غیر اخلاقی دچار این اعمال شده اند.

عوامل توزیع این گونه فیلم برای سهولت در دریافت و دستیابی آسان مخاطب خود دست به راهکایی از قبیل فروش اینترنتی با قیمت هایی بسیار ارزان در بین آنها زده اند.

کشورهای غربی امروزه به این نتیجه رسیده اند که باید قوانین سخت گیرانه تری را برای مقابله با تولید برنامه هایی که باعث خشونت، تجاوز و تخریب کانون های اجتماعی و خانواده گی می باشد، ایجاد کند .

کشور ما نیز برای مبارزه و جلوگیری از فراگیر شدن این معضل قوانین سنگینی را وزن کرده است که در بعضی از جرایم حتی حکم اعدام را اجرا می کند.

این درست که اجرای این قوانین باعث کمتر شدن این معضلات می شود اما باید به دنبال راه درمان و پیشگیری این بیماری بود و باید قبول کرد کار فرهنگی و برنامه ریزی شده برای جامعه به مراتب اثرات مثبت و کارآمدتری را به دنبال دارد.

درشرایطی که نظام های استکباری با تهاجم فرهنگی مشغول استعمار کشورهای جهان سوم هستند گرایش به استفاده از این گونه فیلم ها در بین جوانان و نوجوانان رشد پیدا کرده است تا جایی که افراد برای کمبود جبران های حاصل از فقر فرهنگی به سوی این موارد تمایل نشان می دهند که در این شرایط باید برای حل این معضل از طریق رسانه ملی و دیگر دستگاه های پرورشی و آموزشی اقدامات مناسب جهت رفع این تضاد فرهنگی را انجام داد.

۱۳۹۱/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...