نسخه چاپی

سردار نقدی: دیپلماسی قوی نیازمند پشتوانه اقتصادی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دیپلماسی قوی نیازمند پشتوانه اقتصادی قوی است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس از بجنورد سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در نشست استان خراسان شمالی در بجنورد، گفت: مشکلات ما صرفاً با دیپلماسی حل نمی‌شود بلکه سنگ اندازی دشمن را کم می‌کند بایستی رفع مشکلات را از درون حل کنیم و این حرکت می‌تواند دیپلماسی را تقویت می‌کند و آن کسی که در پشت میز مذاکره بوده با این شیوه با قدرت مذاکره خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصادی به ویژه توسعه بخش کشاورزی برنامه ریزی جدی‌تری برای افزایش راندمان کاری باید انجام شود، افزود: باید کارهای خوبی در عرصه کشاورزی مثل افزایش تولید قارچ که با هزینه‌های کمتری امکان اجرای آن وجود دارد، تحقق یابد.

نقدی با بیان اینکه چه لزومی دارد که از برزیل این همه گوشت وارد کنیم، گفت:‌ با توسعه کشت قارچ به جای گوشت می‌توان در این زمینه برنامه ریزی شده تا طرح‌های بیشتری در این زمینه که باعث اشتغال و افزایش درآمد شده صورت پذیرد.

وی همچنین کمک‌های بانک‌ها برای اجرای طرح‌های کشاورزی و اشتغال‌زا در روستاها را برشمرد و افزود: امیدواریم همه به این برنامه کمک کرده تا این‌گونه اقدامات که برای جامعه ما لازم بوده، پیش برود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به نشست‌های این سازمان برای حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: طی این نشست‌ها مقرر شده تا هزاران واحد پرورش جوجه، کارگاه‌های تولید قارچ و رونق بخش کشاورزی ایجاد شود تا گام‌های خوبی در حوزه حماسه اقتصادی برداشته شود.

وی با بیان اینکه نباید از بخش کشاورزی غفلت شود، ادامه داد: دولت جدید و تازه نفس هم آمده و ضرورت داشته تا با یک اقدام راهبردی، راندمان تولید محصولات کشاورزی را افزایش دهیم.

نقدی با ارائه آمار مقایسه‌ای تولید محصولات کشاورزی و برداشت آن از سوی کشاورزان نمونه و میانگین برداشت در استان‌ها تصریح کرد: اکنون متوسط برداشت گندم آبی 5/3 تن در هکتار بوده که می‌توان با برنامه ریزی آن را به 2 برابر افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه محصولات باغی چون سیب در کرمانشاه 33 تن در هکتار برداشت می‌شود، گفت: این میزان در استان صرفاً نصف این مقدار بوده که باید راهکارهای لازم به منظور افزایش برداشت فراهم شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اقدامات موثر در این راستا را باعث افزایش راندمان تولید، اشتغال‌زایی، خودکفایی و رونق اقتصادی برشمرد و افزود: باید خودمان در این عرصه‌ها همت کنیم و بی گمان این رویه باعث اقتدار نظام در عرصه اقتصادی و نتیجتا دیپلماسی قوی در عرصه بین‌المللی می‌شود.

وی از ارائه آموزش‌های بخش کشاورزی به بسیجیان در راستای توسعه فعالیت‌های ترویجی خبر داد و گفت: این بسیجیان پس از کسب آموزش‌های لازم آن را در اختیار کشاورزان برای افزایش راندمان تولید محصولات قرار می‌دهند.

نقدی ارائه این آموزش‌ها را در افزایش تولیدات محصولات موثر خواند و اظهار کرد: امیدواریم کشاورزان با کسب این آموزش‌ها و استفاده در بخش کشاورزی شاهد توسعه این بخش باشیم.

وی یکی از مشکلات در حوزه مواد غذایی و کشاورزی را وجود ضایعات دانست و بر استفاده از این ضایعات در بخش دام و طیور تاکید کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: ما خودمان را در مقابل دشمن می‌بینیم و به دولت کمک خواهیم کرد تا اقتصاد را به وضعیت خوبی برساند.

۱۳۹۲/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...