نسخه چاپی

ظریف: اكثر آمریكاییان به راه حل سیاسی موضوع هسته‌ای ایران معتقدند

وزیر امور خارجه كشورمان گفت: طبق آخرین نظرسنجی در آمریكا كه دو روز پیش صورت گرفت،75 درصد از مردم آمریكا معتقدند موضوع هسته ای ایران راه حل سیاسی دارد و این درحالیست كه چند ماه پیش، فضای افكار عمومی آمریكا چنین نبود.

به گزارش نما - واحد مرکزی خبر نوشت:
محمد جواد ظریف شامگاه چهارشنبه و در آخرین روز سفر خود به نیویورک افزود: ما به نتانیاهو اجازه نخواهیم داد برای نوع مذاکره موضوع هسته ای ما تصمیم گیری کند چون ما خودمان تصمیم می گیریم.

وی هدف نتانیاهو و هدف جنگ افروزان را ایجاد اختلاف و برهم زدن امکان رسیدن به تفاهم میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک دانست و گفت: ما این اجازه را نخواهیم داد که آنها به این هدف برسند البته روی حقوق مردم ایستادگی خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد به ذره ای از این حقوق بی توجهی شود.

ظریف با تاکید بر اینکه بر عزت و احترام مردم ایران پافشاری خواهیم کرد، افزود: هرگونه بی احترامی به مردم ایران را نیز با پاسخی مناسب جواب خواهیم داد و البته در حوزه ادب دیپلماتیک باقی خواهیم ماند و آنچه شایسته مردم ایران است نشان خواهیم داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به درخواست بیشترکشورهای مهم برای دیدار با همتای ایرانی خود گفت: در این دیدارها به جای اینکه ما را نصیحت و دیدگاهایشان را برای ما بیان کنند، بیشتر از ما می خواستند نظراتمان و بویژه روش رسیدن به راه حل در سوریه و سایر موضوعات را بیان کنیم و این تحولی عمده در نوع برخورد جامعه بین المللی با جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اهمیت صبر در روابط بین المللی گفت: روابط بین الملل روند بسیار کندی را طی می کند و این روند نیاز به دقت، دور اندیشی، صبر و تحمل دارد و ما معتقدیم باید این روند را با همین روش پیگیری کنیم و اهداف جمهوری اسلامی را پیش ببریم.

وزیر امور خارجه درباره دیگر دست آوردهای سفرش به نیویورک نیز گفت: سفر بسیار خوب و فرصت مناسبی بود که ما پیام صلح و اراده قوی ملت ایران برای نقش آفرینی فعال، موثر و سازنده در صحنه بین المللی را به اعضا و مقامات سازمان ملل و نیز جامعه آمریکا معرفی کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان گفت: فکر می کنم این سفر و دیگر اقدامات، مجموعه فضای جدیدی را ایجاد کرده که اگرچه به معنی حل موضوعات نیست بلکه فضا را تغییر داده و باید از این فضای جدید که مردم ایران با حضور حماسی و انتخاب هوشمندانه خود در انتخابات ایجاد کردند استفاده کنیم و مسیر را با کمک خدا، دعای مردم، دقت، حوصله و اعتماد به نفس پیش ببریم.

۱۳۹۲/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...