نسخه چاپی

پيرامون اقدام اخير وزارت ارشاد در تغيير دو عضو شوراي پروانه نمايش:

ذوق زدگی برخی رسانه ها از حذف عباسی و رسایی برای چیست؟

فارغ از حركت غیر حرفه ای مقام مسئولی كه خبر حذف حسن عباسی و حمید رسایی و ماندن سید حسن خامنه ای در شورای پروانه نمایش منتشر كرده، ذوق زدگی برخی سایت ها در انعكاس این خبر خود جالب بوده است. حركت از این جهت غیرحرفه ای می باشد كه اعضاء پروانه نمایش در دوره های گذشته نامی ازشان برده نمی شد و به نوعی اسامی آنها محرمانه بود.

به گزارش نما به نقل از 598، در دو روز اخیر خبری بر روی سایت ها انعکاس یافت مبنی بر حذف حسن عباسی و حمید رسایی و ماندن سید حسن خامنه ای در شورای پروانه نمایش. فارغ از حرکت غیر حرفه ای مقام مسئولی که این خبر را منتشر کرده، ذوق زدگی برخی سایت ها در انعکاس این خبر خود جالب بوده است.

حرکت از این جهت غیرحرفه ای می باشد که اعضاء پروانه نمایش در دوره های گذشته نامی ازشان برده نمی شد و به نوعی اسامی آنها محرمانه بود. محرمانه بودن این اسامی به حدی است که با وجود عضویت برادر کوچک مقام معظم رهبری در این شورا، بعد از انتخاب اعضاء جدید، برخی خوانندگان خبر از اینکه رهبر معظم انقلاب برادر کوچک تری به این نام دارند متعجب شدند.

از سوی دیگر همان بحث ذوق و شوقی است که در این رسانه ها بوجود آمده است. یعنی حذف حسن عباسی و حمید رسایی!

استاد حسن عباسی به عنوان اولین کسی که اصطلاح سینمای استراتژیک را وارد ادبیات سینما کرد و به عنوان یکی از معدود کسانی است که در کنار افرادی همچون مجید شاه حسینی و نادر طالب زاده به افشای لایه های پنهان سینمای هالیوود پرداخته است.

برگزاری چندین جلسه نقد سریال های استراتژیک و جلسات طرح ریزی استراتژیک با موضوع دکترین سینما از جمله اقدامات وی می باشد. این اقدام استاد به قدری انحصاری بود که روزنامه گاردین در مطلبی عنوان می کند که رهبر ایران میلیاردها دلار هزینه برای این اقدام عباسی کرده است.

کشف رمز حرکت خزنده صنعت سینمای آمریکا و غرب در تولید فیلم، سریال و انیمیشن در مواجهه با متعلقات ایمان، خود ضربه محکمی به اقدام شیطانی آنان بوده است.

البته بسی جای تأسف دارد که با وجود افشاگری استاد عباسی در رابطه با ماهیت برخی از فیلم ها و انیمیشن ها، هنوز اینگونه آثار از رسانه ملی پخش می شود.

به عنوان نمونه زمانی که استاد از ماهیت کارتون کشتی نوح یا همان یوگی و دوستان پرده برداشت، رسانه صرفا حرف وی را به سخره گرفتن. اما بعد از اینکه دوبلور همین انیمیشن در مصاحبه ای حرف استاد را تأیید کرد، هیچ کدام از همان رسانه ها عذرخواهی نکرده و حتی اشاره ای نیز به صحت کلام حسن عباسی نکردند.

البته پیش از این نیز دشمنی و خصومت این رسانه ها در مواجه با استاد عباسی دیده شده بود.

اما حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی که سابقه مدیریت اداره کل ارشاد قم را در کارنامه خود دارد نیز از گزند این افراد در امان نبوده و از حذف وی نیز خرسند شده اند.

حال باید دید که حذف این چهره فرهنگی و دلسوز نظام از شورای پروانه نمایش چه سودی برای این افراد در بر خواهد داشت که اینگونه اقدام کرده و برای به حق نشان دادن خود علاوه بر افشای اسامی شورای پروانه نمایش، از نام سید حسن خامنه ای مایه گذاشته اند.

آینده دلیل این کار را ثابت خواهدکرد.

۱۳۹۲/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...