نسخه چاپی

مخالفت‌های «گذشته» به مجلس رسید

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فیلمی كه اصغر فرهادی ساخته، فرهنگ ایرانی در آن نیست و با دوبله شدن به فارسی نه تنها كمكی به شناخت ایران برای جهان نمی‌كند بلكه تأثیر سوِئی نیز شاید داشته باشد.

به گزارش نما حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فیلم «گذشته» درشان جمهوری اسلامی نیست٬ افزود: فیلم‌های خوب و بزرگی که در داخل ایران ساخته می‌شود می‌توان بهترین آن‌ها را به عنوان نماینده ایران به مراسم اسکار فرستاد.

وی با اشاره به اعتراض مجلس به وزیر ارشاد اضافه کرد: در یک سال اخیر فیلم‌های خوب و ارزشی توسط کارگردان‌های با تجربه ایرانی ساخته شده و با معرفی بهترین فیلم به این مراسم می‌توان آثار برتر ایرانی را به جهان معرفی کرد تا توسط آن فرهنگ اصیل ایرانی به جهان معرفی شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فیلم‌ها نماینده شایسته ای برای ایران است و می‌توان با انتخاب درست از میان فیلم‌های برتر اثری هنری را معرفی کرد.

فیلم «گذشته» آخرین ساختهٔ اصغر فرهادی در فرانسه است این فیلم به زبان فرانسه است و در پاریس تصویربرداری شده است که به عنوان نمایندهٔ ایران به مراسم اسکار انتخاب شده است و برنیس بژو، طاهر رحیم و علی مصفا از بازیگران این فیلم هستند.

داستان این فیلم چند رابطه با محور اتفاقاتی در «گذشته» است که در آن یک رابطه به پایان می‌رسد و دیگری قرار است شروع شود.

انتخاب این فیلم برای اسکار انتقاد خیلی از منتقدان سینمایی را هم در آورده است.

۱۳۹۲/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...