نسخه چاپی

دبير كل حزب موتلفه اسلامي هشدار داد:

عده‌ای به دنبال فرصت برای ایجاد فتنه ای جدید هستند

حبیبی گفت : هنوز هم عده‌ای اگر فرصت پیدا شود تلاش دارند تا فتنه‌های جدیدی را ایجاد نمایند.

بررسی تحولات و پویایی جهان سیاست و شناخت ماهیت کنش‌های رفتاری جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی، خبرنگار آدینه تهران را بر آن داشت تا گفتگویی را با محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی داشته باشد.

به عنوان اولین سوال و با توجه به مشی تعاملی دولت جدید شما چشم انداز آینده مذاکرات هسته‌ای با غرب را چطور ارزیابی می‌کنید؟

غرب هیچ گاه ایران هسته‌ای را نخواهد پذیرفت. اصولا هر گونه اقدامی در مورد ایران در خصوص انرژی هسته‌ای در کل غرب خط قرمز حساب می‌شود. اصولا غرب با علم اندوزی و برخورداری ایران از انرژی هسته‌ای مخالف است. همانطوری که مردم ما برای انقلاب از کسی اجازه نگرفتند برای برخورداری از دانش هسته‌ای هم تلاش به عمل آورده‌اند و نتیجه آن دستیابی به انرژی هسته‌ای و توانمندی دانشمندان ایران در این عرصه است. البرادعی در خصوص توانمندی‌های ایران در این زمینه یک جمله مهمی را بیان داشته است وی بیان می‌کند که اگرچه شاید بتوان برخی از مراکز هسته ایران را بمباران کرد، لیکن دانش هسته ایران را نمی‌توان بمباران کرد امروز ما اگر شاهد تغییر رفتار آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران هستیم این مسئله نتیجه مقاومت سرسختانه ایران در گذشته بوده است که چنین تغییر رفتاری را از طرف آمریکایی‌ها باعث شده است. اگر ما در گذشته به آمریکا امتیاز می‌دادیم و از مواضع اصولی خود کوتاه می‌آمدیم امروز با چنین شرایطی مواجه نمی‌شدیم ما باید بر سر مواضع اصولی خود مقاومت حساب شده، مدبرانه و عقلانی داشته باشیم. اگر امروز آمریکایی‌ها و غربی‌ها سر عقل آمدند و خواهان مذاکره و نرمش در برابر ایران هستند نتیجه سالها مقاومت و ایستادگی ایران بر سر اصول و ارزشهای خود است و من هیچ دلیلی غیر از این برای تغییر رویکرد آمریکا نمی‌بینم.

به نظر شما علت شکست اصولگرایان در انتخابات گذشته چه بود؟

اگرچه کاندیداهای اصولگرا و یا کسانی که تمایل به اصولگرایی داشتند نتوانستند آراء لازم را کسب نمایند لیکن این نکته را نیز باید یادآور شوم که پیروزی جناب آقای دکتر روحانی به معنای شکست جریان اصولگرا نیست.در چند سال اخیر برخی اتفاقات در جریان اصولگرا افتاد و برخی از اطرافیان آقای احمدی نژاد هم در تشدید این اتفاقات و خدشه وارد کردن به جریان اصولگرا نقش داشتند. لذا مردم هم چگونگی عملکرد احمدی نژاد را که با شعارهای ناب اصولگرایانه در سال 84 و 88 به روی کار آمد را به پای جریان اصولگرایی نوشتند. چنین بی‌مهری هایی و همچنین ماهیت و افتراقاتی که در ائتلاف سه نفره (قالیباف، ولایتی و حداد ) اتفاق افتاد بر چگونگی اقبال مردم به جریان اصولگرایی تاثیر داشت.

در پاره‌ای از سخنان گذشته شما بر اهمیت راهبردی سه وزارتخانه علوم، جوانان و آموزش و پرورش تاکید شده است، به اعتقاد شما مهم ترین ملاک هایی که باید وزرای این وزارتخانه‌ها داشته باشند کدام است؟

مسلما وزیری که معرفی می‌شود باید از پایبندی آن به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه و همچنین توانمندی‌های شخصی آن اطمینان حاصل شده باشد. این مطالب مسائلی نیستند که بتوان به راحتی از کنار آنها عبور کرد. اما وزیری که معرفی می‌شود همچنین باید جهت گیریش نسبت به فتنه سال 88 که با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری و حضور به موقع مردم خنثی شد نیز کاملا روشن و شفاف باشد. هنوز هم عده‌ای اگر فرصت پیدا شود تلاش دارند تا فتنه‌های جدیدی را ایجاد نمایند.

همان گونه که شما هم استحضار دارید قانون عفاف و حجاب یکی از قوانینی است که تا کنون اراده کافی برای اجرای آن وجود نداشته است، در صورت امکان علت عدم اجرایی شدن این قانون را بیان بفرمایید؟

بنده این قانون را دقیق مطالعه کرده و 26 دستگاه مسئول اجرایی کردن این قانون می‌باشند. این قانون با یک دید بسیار کارشناسی شده‌ای توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تنظیم و طراحی شده است و اگر این 26 دستگاه همت نمایند بندهای این قانون را به خوبی انجام دهند یک گام بلندی می‌توانیم در زمینه عفاف و حجاب در کشور برداریم. در دولت آقای احمدی نژاد همتی برای اجرای این قانون نشان داده نشد و در واقع اراده‌ای برای اجرای این قانون وجود نداشت. مساله حجاب یک مقوله سلیقه‌ای و دلبخواهی نیست و در موضوع و دایره وجوب قرار دارد. جناب آقای دکتر روحانی هم بر این مسئله تاکید داشته که بنده از این بابت از ایشان تشکر می‌کنم و معتقدم که شخص رئیس جمهور باید هر چند وقت یکبار از دستگا ههای مجری نتایج اقدامات انجام شده را پیگیری نمایند.

۱۳۹۲/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...