نسخه چاپی

پلیس در تعقیب كلاهبردار تردست

كلاهبردار شیك‌پوش بعد از شناسایی زنان ساده‌لوح در نقش یك خیر ظاهر می‌شد و دست به سرقت طلاهای آنها می‌زد.

به گزارش همشهري اسفند ماه سال گذشته زن جوانی به کلانتری ۱۷۷ خاورشهر رفت و خبر از سرقت گردنبند طلایش توسط راننده یک پراید سفید رنگ داد. وی گفت: در منطقه صالح آباد بودم که ناگهان راننده یک خودروی پراید به سمت من آمد و پرسید که آیا در این محل افراد نیازمندی را می‌شناسم یا نه؟ وی ادامه داد: او ظاهر بسیار مرتبی داشت و رفتارش طوری نبود که بخواهم به او شک کنم. وی مدعی بود که مقداری لباس دارد و خواست که آنها را بگیرم و در اختیار نیازمندان واقعی قرار دهم.

قبل از اینکه لباس‌ها را به من بدهد، به بهانه اینکه از گردنبند من خوشش آمده و می‌خواهد مشابه همان را برای نامزدش بخرد خواست که گردنبندم را به او بدهم تا از نزدیک آن را ببیند. او با چرب‌زبانی اعتمادم را جلب کرد، طوری‌که گردنبندم را از گردنم درآوردم و در اختیارش قرار دادم. او نیز بعد از دیدن گردنبند آن را داخل لباس‌ها گذاشت و تحویل من داد که بعد از رفتن وی متوجه شدم گردنبندم نیست و مرد جوان با ترفندی شبیه تردستی آن را برداشته و به سرقت برده است. با اعلام این شکایت ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت به دستور قاضی حسینی، بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری تحقیقات برای شناسایی سارق را آغاز کردند.

با گذشت چند روز، آنها با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند. بررسی تمامی شکایت‌ها نشان می‌داد که سارق حرفه‌ای با شناسایی زنان ساده‌لوح و به بهانه کمک به نیازمندان آنها را فریب داده و طلاهایشان را با روشی شبیه تردستی سرقت کرده است. تیم تحقیق در ادامه با کمک مالباخته‌ها به چهره‌نگاری متهم پرداخت و در بررسی در آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار دریافت که مرد جوان، مجرمی سابقه‌دار است و پیش از این نیز چندبار به اتهامات مختلف دستگیر و راهی زندان شده است. با این سرنخ ماموران پاتوق‌های احتمالی این متهم ۲۱ ساله به نام میثم را تحت کنترل قرار دادند و متوجه شدند که وی سوار بر یک خودروی پراید سفید رنگ در این منطقه دیده شده است.

با شناسایی مالک خودرو مشخص شد که پراید سفید متعلق به خواهرزاده میثم است اما این مرد بعد از شناسایی ادعا کرد که از مخفیگاه متهم خبر ندارد. سرهنگ مرتضی رستمی، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: به‌رغم شناسایی متهم، تحقیقات پلیس برای دستگیری وی به نتیجه نرسیده است. این در حالی است که با توجه به افزایش تعداد مالباختگان، احتمال اینکه وی از افراددیگری نیز با این شگرد کلاهبرداری کند وجود دارد. سرهنگ رستمی تصریح کرد: مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده و کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند یا از سوی او مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌توانند اطلاعات خود را در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار دهند.

۱۳۹۱/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...