نسخه چاپی

محبوبترین روغن سالم، اما مضر!

روغن زیتون از رایج ترین روغن ها برای پخت به حساب می آید اما شیوه ناصحیح استفاده از این روغن باعث به وجود آمدن ماده سرطانی می شود.

احمدرضا درستي، متخصص تغذيه و رژيم درماني در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخي از افراد براي سرخ كردن مواد غذايي از روغن زيتون استفاده مي كنند كه اين روش كاملا اشتباه است زيرا در برخي از سبزيجات همچون بادمجان و كدو به شدت روغن را جذب مي كنند كه اين روغن هنگام سرخ كردن مواد به درجه اي از دود مي رسد.

وي افزود: زمانيكه روغن سرخ كردني(زيتون) به درجه اي از دود مي رسد، ساختار روغن نيز به هم ريخته و تركيبات جديدي كه براي سلامت بدن خطر دارد، بسيار سرطان زا و سمي هستند را تشكيل مي دهد.

وي خاطرنشان كرد: درجه دود روغن هاي سرخ كردني بالاتر بوده و گرماي بيشتري نسبت به روغن زيتون تحمل مي كنند و البته روغن زيتون را مي توان براي طبخ غذاهايي كه نياز به حرارت طولاني ندارد، مانند طبخ نيمرو استفاده كرد.

وي در خاتمه به افراد براي طبخ مواد غذايي توصيه كرد: در انتخاب روغن سرخ كردني به نوشته هاي روي جعبه و ميزان تحمل حررات روغن دقت بسيار شود و نبايستي تعداد دفعات استفاده از روغن سرخ كردني بيشت از دو تا سه بار باشد.

۱۳۹۲/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...