نسخه چاپی

ادامه اعتراض امارات به سفر احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد، چهارشنبه گذشته در جریان سفر استانی خود به هرمزگان، به جزیره ابوموسی رفت و در جمع مردم این جزیره سخنرانی كرد. هرچند وزارت خارجه ایران تاكید كرده است كه سفر رییس‌جمهور به جزیره ابوموسی مساله‌ای كاملا داخلی است و ارتباطی به دیگران ندارد؛ اما امارات همچنان به تحریك دیگران در این خصوص ادامه می‌دهد.

امارات در ادامه ادعاهای خود درباره جزایر سه‌گانه، نامه‌ای اعتراض‌آمیز به سازمان ملل ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه الخلیج چاپ امارات اعلام کرد که دولت این کشور نامه‌ای اعتراض‌آمیز به سازمان ملل فرستاد و از سفر محمود احمدی‌نژاد ريیس‌جمهور ایران به جزیره ابوموسی انتقاد کرد.

محمود احمدی‌نژاد، چهارشنبه گذشته در جریان سفر استانی خود به هرمزگان، به جزیره ابوموسی رفت و در جمع مردم این جزیره سخنرانی کرد. هرچند وزارت خارجه ایران تاکید کرده است که سفر ريیس‌جمهور به جزیره ابوموسی مساله‌ای کاملا داخلی است و ارتباطی به دیگران ندارد؛ اما امارات همچنان به تحریک دیگران در این خصوص ادامه می‌دهد.

روزنامه ياد شده در این باره اعلام کرد: امارات این نامه را به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و سوزان رایس نماینده آمریکا در شورای امنیت و ريیس دوره‌ای این شورا ارسال کرده است.
بنا بر این گزارش، امارات به طور یکجانبه مدعی شده است که این اقدام ایران نقض اصول منشور سازمان ملل و نقض قوانین بین‌الملل و حاکمیت امارات است. برخی کشورهای عربی هم از این نامه امارات حمایت کردند. اماراتی‌ها هفته گذشته و در پی سفر رییس‌جمهور ایران به جزیره ابوموسی، اظهارات تندی را علیه کشورمان ایراد کرده بودند.

۱۳۹۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...