نسخه چاپی

افزایش ۲۰۰ میلیاردی هزینه متروی تهران - پرند

مدیرعامل شركت متروی تهران گفت: متروی تهران - پرند علاوه بر ۵۲۰ میلیارد اولیه به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد كه در صورت تامین اعتبارات لازم فاز نخست آن تا پایان سال جاری و فاز دوم تا خرداد سال آینده به بهر‌برداری می‌رسد.

به گزارش نما، هابیل درویش در مراسم بازدید از پروژه متروی تهران - پرند که صبح امروز انجام شد، اظهار داشت:‌ این پروژه از حرم امام خمینی تا پرند حدود ۵۰ کیلومتر است که فاز اول آن از حرم امام تا فرودگاه امام به طول ۳۲ کیلومتر و ۱۸ کیلومتر دیگر از فرودگاه امام تا پرند است.

وی افزود: در سال ۹۱ این پروژه توسط دولت دهم به شهرداری و متروی تهران واگذار شد. این در حالی است که پیش از این پروژه‌های اقماری را دولت عهده‌دار می‌شد اما کار درست هم این است که با توجه به عنوان فعالیت شرکت متروی تهران و حومه پروژه‌های از این دست نیز به شرکت مترو سپرده شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد: از سال ۹۱ اجرا و طراحی همزمان پروژه خط متروی تهران - پرند آغاز شد؛ در این پروژه ۱۱ پل قرار دارد و به طور کلی ۹۰ درصد آنها ساخته شده است

وی ادامه داد: ۱۰ کیلومتر از این پروژه ریل‌گذاری شده و در مجموع این پرژوه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. ۳ ایستگاه از این خط در حال ساخت است و تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت و ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق شهرداری به این پروژه اختصاص یافته است.

درویش با بیان اینکه امیدوار بودیم با تامین اعتبارات لازم دیگر برای این پروژه فاز نخست آن تا پایان سال به بهره‌برداری برسد تصریح کرد: بیش از ۱۲ کیلومتر این پروژه به صورت زیرزمینی در حال انجام است، بخشی دیگر به صورت پل و بخشی دیگر روی زمین قرار دارد.

وی افزود: قرار بود برای این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت اختصاص یابد و حدود ۱۰۰ میلییارد از سوی شهرداری اما این برآورد که رقمی بالغ ۵۲۰ میلیارد می‌شود تا پیش از گرانی‌های اخیر بود. بنابراین در حال حاضر علاوه بر ۵۲۰ میلیارد مذکور این پروژه به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز دارد تا فاز نخست آن تا پایان سال و فاز دوم آن تا خرداد سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

۱۳۹۲/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...