نسخه چاپی

24ساعت تا ورود9.5میلیون سكه به بازار

عکس خبري -24ساعت تا ورود9.5ميليون سکه به بازار

در كمتر از 24 ساعت دیگر، ورود تدریجی بیش از 9.5 میلیون سكه پیش فروش شده بانك مركزی به بازار آغاز می شود كه كارشناسان امر پیش بینی می كنند، روند سقوط قیمت سكه از فردا تشدید شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، در حالی بانک مرکزی از 29 آذر ماه سال گذشته درپی افزایش شدید قیمت سکه در بازار و سوء استفاده دلالان و سفته بازارن، فروش نقدی را متوقف و اقدام به پیش فروش سکه به صورت 4 ماهه کرد که اولین سری تحویل سکه های پیش فروش شده از صبح فردا 29 فروردین آغاز می شود.

طی روزهای گذشته در واکنش به این مساله قیمت سکه روند نزولی را در پیش گرفت و تا آخرین ساعات روز گذشته قیمت سکه به حدود 655 هزار تومان کاهش یافت. کارشناسان پیش بینی می کنند با آغاز واگذاری سکه های پیش فروش شده، سقوط قیمت تشدید خواهد شد.

بانک مرکزی در اولین مرحله پیش فروش سکه که زمان آن چهار ماهه بود، بیش از 4 میلیون و 100 هزار سکه پیش فروش کرد و در مراحل بعدی که پیش فروش 6 ماهه، 8 ماهه و 9 ماهه شد، در مجموع بیش از 9 میلیون و 500 هزار سکه پیش فروش شد ولی در نهایت مسئولان بانک مرکزی برای متضرر نشده خریداران از کاهش قیمت پیش فروش را از ابتدای سال جاری متوقف کردند.

بانک مرکزی نیز روز گذشته اعلام کرد، شعب منتخب بانک ملی ایران از روز سه شنبه (29 فروردین) نسبت به تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده اقدام خواهند نمود و هموطنان می‌توانند برای آگاهی از شعب منتخب به پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران مراجعه نمایند.

در اطلاعیه بانک مرکزی آمده بود: بانک مرکزی در موعد مقرر نسبت به ایفای تعهدات خویش اقدام خواهد کرد،هیچ مشکلی در زمینه تامین سکه‌های ثبت نام شده وجود ندارد و این بانک در زمان پیش‌بینی شده ، سکه‌های متقاضیان را تحویل خواهد داد.

بانک مرکزی افزود: همچنین یادآور می‌شود چنانچه هموطنان عزیز در زمینه نگهداری سکه‌ها یا کاهش قیمت آن‌ها در آینده دغدغه‌خاطر داشته باشند‌،‌ می‌توانند نسبت به فروش سکه ها به بانک ملی یا اخذ اوراق بهادار اقدام کنند که روش های اجرائی آن متعاقبا طی اطلاعیه‌ای به استحضار هموطنان گرامی خواهد رسید. البته این موضوع کاملا" اختیاری است .

بر اساس گزارش بانک مرکزی، به هنگام تحویل سکه‌ها، به هر قطعه 5‌ درصد مالیات برارزش افزوده تعلق می‌گیرد.

۱۳۹۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...