نسخه چاپی

ماموریت خود را پایان یافته می‌دانم!

بعد از تشكیل مجلس نهم و در پی تغییر اساسی كه در تركیب نمایندگان مجلس به وجود آمد فراكسیون جدیدی از بین اصول گرایان مجلس با یك رویكرد منعتف تری نسبست به اصول گرایان تندرو و طردفداران پایداری شكل گرفت.

به گزارش نما به نقل از تابناک، زمزمه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه فراکسیون رهروان ولایت که بیش از یک ونیم سال از تشکیل آن می گذرد در فکر تغییراتی در ساختار خود است و شنیده ها نشان می دهد که اعضای این فراکسیون قصد دارند تا در هیات رئیسه این تشکیلات تغیراتی را ایجاد کنند. کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت در گفت و گو با تابناک این ماجرا را تشریح کرد:

پرسش:جلسه مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به چه منظوری بود‌ و چرا برگزار نشد‌ و چه زمانی برگزار می‌شود؟

ـــ از عمر فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، نزدیک یک‌سال‌و‌نیم می‌گذرد و به طور طبیعی، این فراکسیون نیازمند نقد و بررسی کارکرد خود است. قرار شد در یک نشست، این موضوع با حضور همه اعضای فراکسیون،‌ نقد و بررسی ‌و راه آینده فراکسیون تنظیم شود و شورای مرکزی جدیدی، دوران مأموریت خود را آغاز کند، ولی چون این موضوع همزمان با نشست مشترک مجلس و دولت بود و من هم در مراسم عزای همسر خواهرم بودم، دوستان ترجیح دادند این جلسه به وقت دیگری موکول شود.

پرسش: هیأت رئیسه جدید فراکسیون چه زمانی برگزیده می‌شود؟

ـــ از آنجا که مبتنی بر اساسنامه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، انتخاب هیأت رئیسه از وظایف شورای مرکزی فراکسیون است و هم‌اکنون نیز ‌زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که در ترکیب هیأت رئیسه اصلاحاتی انجام ‌و افرادی از جمله رؤسای کمیته‌ها به ترکیب هیأت رئیسه اضافه شوند، بنابراین، پس از بررسی مجمع عمومی و رأی آن‌ها جهت انجام اصلاحاتی در ترکیب هیأت رئیسه، پس از شورای مرکزی جدید تشکیل جلسه می‌دهد و هیأت رئیسه جدید را انتخاب می‌کند.

پرسش: آیا شما همچنان کاندیدای ریاست فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت‌ هستید؟

ـــ خیر. بنده عزم جدی دارم که دیگر کاندیدای ریاست فراکسیون نباشم و این ‌را خدمت جناب آقای دکتر لاریجانی، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از اعضای فراکسیون اعلام کردم.

پرسش: برخی از اعضای فراکسیون مصاحبه کردند و گفتند، شما تنها کاندیدای ریاست هستید و اعضای فراکسیون ‌روی ریاست شما اجماع دارند؟

ـــ البته آن دوستانی که مصاحبه کرده‌اند، به بنده لطف دارند؛ اما بنده مصمم هستم که نامزد ریاست فراکسیون نباشم. من هر هنری داشتم در ‌این یک‌سال‌و‌نیم انجام دادم. فراکسیون نیازمند هوای تازه و فردی جدید است.

پرسش: آیا دلایلی برای عدم کاندیداتوری خود دارید؟

ـــ بله. بنده بنا بر ‌احساس تکلیف با جمعی از نمایندگانی که در مجلس هشتم بودیم و در مجلس نهم هم توسط مردم بزرگوار حوزه‌های انتخابیه خود، دوباره انتخاب شده بودیم، بنای تشکیل فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت را گذاشتیم و امروز خوشحالم از این که آن تلاش‌ها در دورانی بسیار سخت جهت هموار کردن مسیر عقلانیت و اعتدال به بار نشسته و امروز این فراکسیون تشکیل شده است و می‌تواند در مسیر هموار، به راهش ادامه دهد و بی‌‌گمان عزیزان زیادی می‌توانند این راه را مدیریت کنند.

بنده از آغاز هم مایل به پذیرش ریاست فراکسیون اکثریت نبودم، ولی آن روز‌ها چون پی‌ریزی این کار، نیازمند وقت ‌زیاد و همچنین پرداخت هزینه سیاسی بود، بنده از مسئولیت فراکسیون خودداری نکردم، ولی امروز دیگر نیازی نیست حتما بنده در این مسئولیت ‌بمانم.‌ بنده ‌روستا‌زاده بی‌نوایی هستم و بهتر است افراد معنون که از پشتیبانی‌های جریانی و جناحی هم برخوردارند، برگزیده شوند. خون‌دل‌های زیاد در این راه خورده شد تا در ارتباط با ترکیب هیأت رئیسه مجلس، هیأت رئیسه کمیسیون‌ها و... کارهایی انجام شود؛ دیگر گذشته و تاریخ مصرف من هم به سرآمده است.

پرسش: آیا گزینه‌ای هم موردنظر شماست؟

ـــ اگر خود جناب آقای دکتر لاریجانی بپذیرند بسیار بهتر است، ولی در صورت خودداری ایشان، دوستان بسیار پرتوانی در فراکسیون هستند که از بنده شایسته‌ترند. ما در زمانی که تشکیل فراکسیون نیازمند پادویی بود مأموریتمان را انجام دادیم و یک روز هم ریاست نکردم. امروز فراکسیون نیازمند رئیسی تازه نفس است که در جمع ما افرادی اینچنینی کم نیستند و اگر ایشان هم نپذیرفت دوستان دیگری هستند و در هر حال من مأموریت خود را پایان یافته می‌دانم و این کار‌ها را به اهلش می‌سپارم و به عنوان یک عضو کوچک در خدمت دوستان هستم و علاقه‌مندم به وظایف نمایندگی خود بپردازم.

پرسش: آیا این به معنای دلتنگی شما یا خستگی از کار یا احیانا دلخوری‌ها نیست؟
البته نمی‌توانم برخی دلتنگی‌ها را پنهان کنم و نقدهایی هم دارم که در زمان مناسبی اگر لازم باشد خواهم گفت. اما بنده عضو فراکسیون هستم و همچنان در حد یک عضو فراکسیون در خدمت کار دست جمعی هدفمند خواهم بود.

پرسش: برنامه‌های آتی فراکسیون چه خواهد بود؟

ـــ دیگر برنامه‌های آتی را باید صبر کنیم تا شورای مرکزی جدید، هیأت رئیسه جدید را تعیین نمایند و شما از رئیس جدید فراکسیون پس از انتخاب بپرسید.

پرسش: شما یک نماینده شهرستانی هستید و پس از چهار دوره، نشان دادید از ظرفیت‌های سازمانی خوبی برخوردارید و در تشکیل فراکسیون سهم چشمگیری دارید، خودتان احساس نمی‌کنید کناره‌گیری شما زود باشد؟

ـــ نه تنها احساس نمی‌کنم زود باشد، بلکه آن را بموقع و اتفاقا ضروری می‌دانم. من با انگیزه جدی و برای ایجاد یک مسیر معتدل و بنا بر یک تکلیف جهت تشکیل فراکسیون تلاش کردم. بسیاری از دوستانی که امروز سخن از اعتدال می‌گویند، در این مسیر خیلی هزینه نداده‌اند. شما می‌توانید مسائل چند سال اخیر کشور و به ویژه دو سال اخیر را یک بار دیگر در ذهنتان مرور کنید و ببینید چه کسانی در مسیر عقلانی و اعتدالی بیشترین هزینه را پرداخته‌اند. من فکر می‌کنم الان دیگر راه هموار شده و بهتر است کسانی مسئولیت‌ها بپذیرند که موجب افزایش انسجام بیشتر شوند.

پرسش: البته شاید دلایل شخصی و خصوصی مثل وقت گذاشتن زیاد و عدم رسیدگی به خانواده هم داشته باشید؟

ـــ این هم مطلب بسیار درستی است. بنده به خصوص در زمان تشکیل فراکسیون و ماه‌های اول، وقت بسیاری گذاشتم. گاه‌ تا دیروقت مشغول تماس و جلسه و رایزنی و نوشتن و اطلاع‌رسانی بودم، گاهی برای یافتن یک همکار و تنظیم یک جلسه ساعت‌ها وقت گذاشتم. اگر بخواهم از آن روز‌ها بگویم سخن بسیار است و حرف‌ها و خاطره‌های تلخ و شیرین بسیاری دارم، اما بهتر است فعلا بگذاریم و بگذریم.

۱۳۹۲/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...