نسخه چاپی

استقبال علی مطهری از راه حل نظامی قضیه فلسطین

نماینده مردم تهران گفت: بدمان نمی‌آید مسئله فلسطین را زودتر به نتیجه برسانیم حالا خواه از طریق جنگی باشد كه آنها آغاز می‌كنند یا راهی كه ایران براساس بازگشت آوارگان و برگزاری انتخابات و از طریق صندوق رأی اعلام كرده است. اگر خودشان خواستار جنگ باشند، خیلی از مسلمانان آماده جهاد هستند.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات ضدایرانی مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: من شخصا معتقدم این حرف‌ها و عکس‌العمل‌های نتانیاهو نشان می‌دهد که دیپلماسی اخیر ایران بسیار مؤثر بوده است و در واقع نشانه درستی این دیپلماسی است.

وی با بیان اینکه اظهارات نتانیاهو نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی از دیپلماسی فعال ایران عصبانی است و آتش گرفته است، تصریح کرد: ما باید به راه خودمان ادامه دهیم، در واقع کاری که امروز دولت ایران انجام می‌دهد اتمام حجت است برای داخل و خارج ایران. مطهری گفت: اقدامات اخیر ایران نشان می‌دهد که دولت ایران گام‌های خود را برای گفت‌وگو جهت حل مسئله هسته‌ای و مسائل منطقه از طریق دیپلماسی و حتی برقراری رابطه با آمریکا برداشته است. حالا اگر آنها همراهی کافی نداشته باشند و این راه به نتیجه نرسد کمترین اثرش این است که مردم خود ما اراده محکم‌تری برای مقاومت پیدا خواهند کرد و همین طور دنیا موضع ایران را راحت‌تر می‌پذیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: اگر هم گفت‌وگوها و دیپلماسی ایران نتیجه بدهد رژیم صهیونیستی ضرر خواهد کرد. وی با بیان اینکه اگر به فرض اسرائیل تهدید نظامی خود را عملی کند نتیجه آن به نفع منطقه و ایران خواهد شد، تأکید کرد: قطعا اسرائیل با حمله نظامی به ایران شکست خواهد خورد و احیانا نابود خواهد شد.

مطهری گفت: ما بدمان نمی‌آید مسئله فلسطین را زودتر به نتیجه برسانیم حالا خواه از طریق جنگی باشد که آنها آغاز می‌کنند یا راهی که ایران براساس بازگشت آوارگان و برگزاری انتخابات و از طریق صندوق رأی اعلام کرده است. اما اگر خودشان خواستار جنگ باشند خیلی از مسلمانان آماده جهاد هستند و این بیشتر به ضرر اسرائیل خواهد بود. وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای مقابله با حمله نظامی در ایران وجود دارد، تصریح کرد: نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای اسلامی خصوصا ملت‌ها نیز آمادگی لازم برای مقابله با رژیم صهیونیستی را دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه توهین نتانیاهو به رئیس‌جمهور فعلی و سابق ایران ناشی از غرور، تکبر و عصبانیت رژیم صهیونیستی است، اظهار داشت: این‌ها خودشان را شهروندان برتر می‌دانند و حتی برخی یهودی‌ها خودشان را قوم برتر عالم می‌دانند که این حرف‌ها ناشی از تفکرات غلط صهیونیزم است و همین‌ها دلیل بر این است که یک چنین حزب و گروه سیاسی که در گذشته اروپا را به آتش کشید و الان خاورمیانه را ناامن کرده است باید تکلیفشان زودتر مشخص شود. مطهری با اشاره به اظهارات نتانیاهو درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران افزود: غنی‌سازی در خاک ایران حق مسلم ما است و من فکر می‌کنم غنی‌سازی قابل مذاکره نیست چرا که ما عضو NPT هستیم.

وی افزود: البته ممکن است لازم باشد انعطاف نشان دهیم و مثلا غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم را برای مدت موقت جهت گرفتن امتیاز تعطیل کنیم چرا که الان نیاز چندانی به اورانیوم۲۰ درصد نداریم و آنرا به اندازه مصرف چند ساله خود در اختیار داریم. بنابراین اشکالی ندارد در چنین مواردی انعطاف نشان دهیم.

۱۳۹۲/۷/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...