نسخه چاپی

پست فیس بوكی رضا رشیدپور در حمایت از پست های ظریف !

احتمالا وقتی این جملات را می نویسم آقای وزیر به ایران بازگشته است . خبر عضویت دكتر ظریف در شبكه ی فیس بوك یكی از مهم ترین تحولات رسانه ای در تاریخ دیپلماسی ایران است . دولتمردی كه با ظرافت و هوشمندی قدرت نرم ارتباطات اجتماعی را به خدمت گرفت تا چهره ای متفاوت از ساختار خشك و مبهم سیاست خارجی نشان دهد . به گمانم ورود ایشان به فضای مجازی و مشخصا استفاده هوشمندانه از فیس بوك اتفاقی نیست و تدبیری پنهان در دولت برای فرهنگ سازی گسترده در بخشی از بدنه قدرت كه تصور ناهمگون و تدافعی در برابر رسانه های جدید دارند ، وجود دارد .

به گزارش نما، رضا رشید پور در صفحه شخصی خود در ادامه نوشت: هر چه باشد باید پذیرفت که محمد جواد ظریف - که برخی او را از زبده ترین دیپلمات ها در عرصه ی جهانی می دانند - تصویری محبوب و مردمی از خود ترسیم کرده که حتی گاهی به محبوبیت خود آقای رییس جمهور هم تنه می زند و قطعا در این فرآیند ، فیس بوک نقش برجسته و عمده دارد .
امیدوارم به زودی تصورات موهوم و تدافعی در خصوص رسانه های مجازی با فرهنگ استفاده مطلوب و هدفمند از آن در چارچوب اخلاق و موازین ملی جایگزین شود که در این صورت سهم عمده ای از این تغییر را مدیون جناب وزیر خارجه خواهیم بود .


امروز چند مهمان کره ای داشتم . البته کره جنوبی ! ( ما از اون خونواده هاش نیستیم !) وقتی صفحه دکتر ظریف و پست آخرشان از داخل هواپیما را به ایشان نشان دادم چشمانشان از تعجب گرد شده بود (باور کنید گرد شده بود !) درست مثل کارتون فوتبالیستها . با لهجه با مزه ی کره ای - انگلیسی از من پرسیدند " پس چرا برای رفتن به فیس بوک از سایفون استفاده کردی ؟"
نمی دانستم چه جوابی باید بدهم !

۱۳۹۲/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...