نسخه چاپی

معاونت پرستاری از وزارت بهداشت حذف شد

به گزارش نما به نقل از مهر: محمد شریفی مقدم اظهارداشت: پرستاری، شغلی سخت و طاقت فرسا است که کمبود نیرو پرستاری باعث شده تا شاهد اضافه کاریهای تحمیلی به پرستاران باشیم و این موضوع، سختی کار پرستاران را دو چندان کرده است.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به قوانین ارتقای بهره وری و مشاغل سخت و زیان آور که در راستای کاهش حضور پرستاران در محیط های بیمارستانی به تصویب رسیده اند، تاکید کرد: متاسفانه این دو قانون عملا اجرا نمی شوند و ما شاهد ساعات کار طولانی پرستاران در محل کارشان هستیم.

وی با انتقاد از ضعف حاکم بر مدیریت وزارت بهداشت، افزود: بیشترین فشار و کاستی ناشی از ضعف مدیریتی را پرستاران تحمل می کنند و در حق جامعه پرستاری ظلم شده است.

شریفی مقدم با عنوان این مطلب که تبعیض در وزارت بهداشت بیداد می کند، ادامه داد: متاسفانه پست های مدیریتی در اختیار گروه خاص قرار گرفته که انگیزه و وقت کافی برای خدمت ندارند و تنها باعث ناتوانی و ناکارآمدی سیستم بهداشتی و درمانی شده است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با بیان این مطلب که به نظر می رسد وزارت بهداشت پیام مدیریتی روز دنیا را دریافت نکرده است، گفت: تنها کاری که وزیر جدید بهداشت در این مدت برای پرستاران انجام داده است، حذف معاونت پرستاری بوده که پس از 20 سال تلاش جامعه پرستاری، ایجاد شده است.

دبیرکل خانه پرستار، حذف معاونت پرستاری وزارت بهداشت را در راستای تفاهمنامه معاون برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری با وزیر بهداشت، عنوان کرد و افزود: این معاونت با امضای معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت در راستای کوچک سازی دولت، حذف شده است.

شریفی مقدم با انتقاد از وضعیت ارائه خدمات پرستاری در مراکز درمانی، گفت: وضعیت پرستاری به شدت دچار مشکل است. به طوریکه حذف معاونت پرستاری باعث شده تا جامعه پرستاری کشور دچار تنش و التهاب شود به گونه ای که پرستاری در وضعیت بحرانی قرار گرفته و اگر وزارت بهداشت، فکر اساسی و عاجل نکند، اعتراض پرستاران دور از انتظار نیست.

۱۳۹۲/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...