نسخه چاپی

در صحن علني امروز؛

قانون استخدامی معلمان حق‌التدریس تعیین تكلیف شد

با تصویب نمایندگان تكلیف استخدام معلمان حق التدریسی و آموزش یاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مشخص شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، با موافقت نمايندگان با استفساريه قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون استخدامي تكليف معلمان حق التدريسي و آموزش ياران نهضت سواد آموزي در وزارت آموزش و پرورش مشخص شد.

موضوع اين استفساريه رشته‌هاي ستاره‌دار ورودي سال 1388 دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي و دانشكده فني حرفه‌اي دختران دكتر شريعتي تهران است.

گفتني است دانشجويان رشته‌هاي ستاره‌دار ورودي سال 88 دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي تهران و دانشكده فني حرفه‌اي دكتر شريعتي تهران مشمول قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعيين تكليف معالمان حق‌التدريسي و آموزش ياران نهضت سواد آموزي در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1391.07.19 است.

نظر كميسيون اجتماعي در خصوص اين استفساريه اين است كه طرح استفساريه قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعيين تكليف استخدامي معلمان حق التدريسي و آموزش ياران نهضت سواد آموزي در وزارت آموزش و پرورش كه در اجراي ماده 145 آيين نامه داخلي به عنوان كميسيون فرعي به اين كميسيون ارجاع شده بود در اجراي ماده 148 با حضور مسئولان دستگاه‌هاي ذيربط بررسي شد و در نهايت طرح مذكور در جلسه 1392.06.31 عينا به تصويب رسيد.

بر اين اساس، اين استفساريه در بين نمايندگان به راي گذاشته شد و نمايندگان با 160 راي موافق، 20 راي مخالف، 15 راي ممتنع از مجموع 233 راي اين استفساريه را تصويب كردند.

هم چنين پيش از راي گيري احمد توكلي با اخطار قانون اساسي در خصوص اين استفساريه گفت: اين استفساريه با ماده 75 قانون اساسي ناسازگار است هم چنين مغاير قانون برنامه پنجم توسعه است از اين رو به دو سوم آراي نمايندگان نياز دارد.

۱۳۹۲/۷/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...