نسخه چاپی

وضعیت افزایش تعرفه های پزشكی

عکس خبري -وضعيت افزايش تعرفه هاي پزشکي

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، از پیش بینی بودجه 20 هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت در سال 91 خبر داد.


به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر سیدشهاب الدین صدر شب گذشته در حاشیه مراسم روز آزمایشگاهیان در هتل المپیک، اظهارداشت: رقم پیشنهادی سازمان نظام پزشکی برای افزایش تعرفه های خدمات درمانی در سال 91 ، عدد 30 درصد است که به وزارت بهداشت و دولت ارسال کرده ایم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اعلام اینکه عدد پیشنهادی وزارت بهداشت برای افزایش تعرفه های خدمات درمانی در سال 91 حدود 25 درصد است، افزود: مسیر قانونی تعیین تعرفه ها می بایست از طریق شورای عالی بیمه سلامت طی شود که با توجه به اینکه این شورا هنوز تشکیل نشده است، انتظار می رود مقدمات تصویب تعرفه ها هرچه سریعتر به تصویب دولت برسد.

وی در ارتباط با بودجه وزارت بهداشت در سال 91، گفت: در لایحه بودجه کل کشور که دولت به مجلس آورده است، شاهد افزایش 27 درصدی بودجه وزارت بهداشت هستیم اما چون کسری اعتبارات زیادی از سال گذشته وجود داشته است، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقدند که این افزایش بودجه برای وزارت بهداشت کافی نیست.

صدر با اشاره به سهم 10 درصدی وزارت بهداشت از محل هدفمندی یارانه ها، اظهارداشت: سهم وزارت بهداشت از این محل 6 هزار میلیارد تومان بود که دولت با 3 هزار میلیارد آن موافقت کرد و در پایان سال گذشته حدود 2 هزار میلیارد آن را به این وزارتخانه پرداخت کرد.

نایب رئیس مجلس اظهار امیدواری کرد که بودجه وزارت بهداشت در سال 91 به حدود 20 هزار میلیارد تومان برسد تا مراکز درمانی کشور کمتر دچار کسری شوند.

وی همچنین در ارتباط با پرداخت مطالبات معوق مراکز پزشکی از سوی سازمان تامین اجتماعی، گفت: دولت برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی، داروخانه ها و پزشکان، مبلغ هزار میلیارد تومان اختصاص داده که احتمالا ظرف 10 روز آینده پرداخت می شود.

۱۳۹۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...