نسخه چاپی

تور عجیب گردشگری برای تجربه بی‌خانمانی!

یك شهروند اهل «سیاتل» آمریكا كه خود اخیرا بی‌خانمان شده در وب سایت اختصاصی خود از برگزاری تورهای سه روزه خبر داد كه افراد شركت‌كننده در آن زندگی بی‌خانمان‌ها و فقرا را تجربه كرده و با سختی زندگی آنها از نزدیك آشنا می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، «مایک مومانی»، 62 ساله که یک مهندس آزاد کامپیوتر است، حدود دو ماه است که خودش بی‌خانمان شده و در یک «خودروی کاروان» زندگی می‌کند.

وی اخیرا شرکتی را تاسیس کرده که در آن «تورهای واقع‌بینی» ارائه می‌کند. به همین منظور وی وب‌سایتی را طراحی کرده و از طریق آن از علامندان به شرکت در این تورها دعوت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، «مومانی» درباره این تورها می‌گوید: افراد شرکت‌کننده در این تورهای سه روزه باید مبلغ 2000 دلار بپردازند تا در این مدت بدون سرپناه در خیابان‌های سیاتل به عنوان یک فرد «بی‌خانمان» زندگی کنند.

وی تاکید کرد: با شرکت در این تورها افراد نسبت به اشخاصی که در این مخمصمه گیر افتاده‌اند احترام بیشتری قائل خواهند شد و ابعاد تازه‌ای را از زندگی در شهر سیاتل تجربه خواهند کرد که هرگز از یاد آنها نخواهد رفت. شرکت‌کنندگان باید شب‌ها را بدون سرپناه در خیابان‌ها به صبح برسانند.

با این حال برخی از مردم ضمن انتقاد از برگزاری این تورها معتقدند که این عمل منجر به بهره‌برداری و سوء‌استفاده از معضل بی‌خانمانی می‌شود. برخی نیز این تورها را «بی‌فایده» تلقی کرده و گفتند انجام این گونه فعالیت‌ها نمی‌تواند دید صحیحی از مشکلات افراد بی‌خانمان پیش روی مردم قرار دهد.

تاکنون هیچ فردی در این تورها شرکت نکرده اما «مومانی» مدعی شده که چندین درخواست از سوی افراد علاقه‌مند دریافت کرده است.

۱۳۹۲/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...