نسخه چاپی

قد ايران از آسيا بالاتر رفت

تعظیم دوباره والیبال آسیا به مردان ولاسكو

عکس خبري - تعظيم دوباره واليبال آسيا به مردان ولاسكو

تیم ملی والیبال ایران برای دومین بار متوالی به مقام قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، فینال هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا با یک ساعت تاخیر به خاطر طولانی شدن دیدار رده بندی از ساعت 19 آغاز شد. ایران به عنوان امید اول قهرمانی در این دیدار به مصاف کره‌ای رفت که در چند سال گذشته فقط از ایران زخم خورده بود. پارک کی وون سرمربی کره جنوبی خیلی دوست داشت که انتقام شکست‌های اخیر را در فینال مسابقات قهرمانی آسیا از تیم سابقش بگیرد اما ایران تیمی نبود که در فینال به حریف باج بدهد و پیروزی 3 بر صفر تیم کشورمان خط بطلانی بود بر رویاهای کره‌ای‌ها.

ولاسکو برای بازی فینال باز هم از ترکیب همیشگی خود یعنی سعید معروف، امیر غفور، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، محمد موسوی و فرهاد ظریف(لیبرو) آغاز کرد.

بازی با سرویس فرهاد قائمی و 2 امتیاز برای بازیکنان کره جنوبی شروع شد. جبران این 2 امتیاز کار سختی برای بازیکنان ایران نبود و بازی مساوی شد. امتیاز ششم در این ست با اشتباه دارو به سود کره ثبت شد در حالی که ایران در امیتاز 4 متوقف شده بود. اسپک‌های امیر غفور و سرویس بدون بازگشت حمزه زرینی اولین وقت استراحت فنی را با نتیجه 8-6 به سود ایران رقم زد. پارک کی وون، سرمربی کره جنوبی که به دلیل پیچ خوردن مچ پایش از روی صندلی چرخدار بازی را نگاه می‌کرد در امتیار 12-7 به سود ایران تقاضای اولین وقت استراحت خود را کرد. اسپک‌های دو سر آنتن زرینی و غفور دومین وقت استراحت را در امتیاز 16-10 به سود ایران ثبت کرد. امتیاز 25 در این ست با سرویس بازیکنان کره که به تور زده شد برای ایران بدست آمد تا اولین ست با نتیجه 25-19 تمام شود.

اولین امتیاز در ست دوم باز هم با سرویس بازیکنان کره که به تور برخورد کرد به سود ایران ثبت شد. در ست دوم بازیکنان کره با تقویت دریافت داخل زمین و استفاده از نقشه‌های مختلف در حمله تیم برتر میدان بودند اما حفظ روحیه و استفاده در تجربه میادین جهانی در امتیازات نهایی این ست به کمک بازیکنان ایران آمد و نتیجه این ست 25-22 به سود ایران رقم خورد.

ست سوم آخرین فرصت کره برای جبران ست‌های گذشته و شاید برگرداندن بازی بود. تاکید روی کارهای ترکیبی و سرعتی در تیم ملی کره مشهود بود و در مقابل شاگردان ولاسکو هم با دریافت‌های خوب و رساندن دریافت اول به دست سعید معروف و همچنین دفاع روی نفوذ ناپذیر اجازه امتیازگیری به بازیکنان کره را نمی‌دادند. تیم ایران در این ست با نتیجه 25-19 و در مجموع 3 بر صفر پیروز شد.

تیم ملی کره در 4 دوره گذشته مسابقات به مقام سوم رسیده بود. تیم ایران با این قهرمانی در کنار کره، چین و ژاپن توانست به رکورد 2 قهرمانی متوالی برسد. ایران با این موفقیت به مسابقات جام بزرگ قهرمانان که در ژاپن برگزار می‌شود راه یافت.

۱۳۹۲/۷/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...