نسخه چاپی

اجرای وعده احمدی نژاد در دولت روحانی

به گزارش نما به نقل از عصر رسانه، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از قول وزیر نفت برای عرضه 5 هزار بشكه نفت خام در چهارمین بورس ایران خبر داد و گفت: با راه اندازی قرارد سلف موازی استاندارد، نفت بر سر سفره های مردم می‌آید.

شاپور محمدی دیروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بورس انرژی گفت: 10 روز قبل دیداری با وزیر نفت داشتم که زنگنه قول داد پنج هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی عرضه شود.
مدیرعامل سابق بورس انرژی با بیان اینکه باید برای راه اندازی قرارداد سلف موازی استاندارد نفت تلاش شود، چرا که راه اندازی این اوراق، یکی از راههای ورود نفت بر سر سفره های مردم است، گفت: در مسیر راه اندازی چهارمین بورس ایران، افراد زیادی از آن حمایت کردند و این بورس از یک اتاق در طبقه دهم شرکت بورس فعالیت خود را آغاز کرد و افرادی زیادی از سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، وزارت نیرو و وزارت نفت برای راه اندازی آن همکاری کردند. وی با بیان اینکه سرمایه بورس انرژی در هنگام راه اندازی 20 میلیارد تومان بود، اظهار داشت: با این مبلغ، توان خرید ساختمانی مستقل را برای این بورس نداشتیم ضمن اینکه به دلیل تحریمها، نتوانستیم نرم افزار معاملاتی خریداری کنیم اما نخستین نرم افزار معاملات برق با کمک شرکت مدیریت فناوری در خاورمیانه طراحی شد.دوی درباره انتخاب مدیرعامل جدید بورس انرژی گفت: حسینی مرد شفافیت بازار سرمایه است که از ابتدای راه اندازی بورس انرژی در کنار این بورس بوده و قطعا می تواند نقش بسزایی در توسعه بورس انرژی داشته باشد.




مدیرعامل سابق بورس انرژی با بیان اینکه قرار بود در نیمه دوم امسال بخش صادراتی کالای برق در این بورس راه اندازی شود، خاطر نشان کرد: از زمانی که دکتر حسینی به مدیرعامل بورس انرژی انتخاب شده است، حجم معاملات این بورس افزایش یافته که امیدواریم این روند ادامه یابد. محمدی با تاکید بر اینکه رئیس سازمان بورس برای راه اندازی بورس انرژی ریسک کرد، افزود: "دیکته نانوشته غلط ندارد اما علی صالح آبادی، دیکته های زیادی نوشته که در همه آنها موفق بوده است."




معاون وزیر اقتصاد به آمار معاملات فیزیکی و مشتقه بورس انرژی اشاره کرد و گفت: در بازار فیزیکی 51 میلیارد ریال قطران، حدود 92 میلیارد ریال آیزوریسایکل، 196 میلیارد ریال متانول، 70 میلیارد ریال حلال 404، 5 میلیارد ریال حلال 400، 5 میلیارد ریال حلال 402 و سه میلیارد ریال حلال 406 معامله شده است. وی خاطر نشان کرد: حجم معاملات در بازار مشتقه نیز 312 میلیارد ریال بود که عمدتا شامل معاملات برق می شود؛ بنابراین در این مدت شاهد معامله 734 میلیارد ریال محصول در بازار فیزیکی و مشتقه بورس انرژی بوده ایم.

۱۳۹۲/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...