نسخه چاپی

زنده شدن مرده پس از 90 دقیقه!

این فرد كه صبح امروز از سفر زیارتی ثامن‌الحجج از مشهد مقدس به منزل خود در كیاكلا باز می‌گشت در طول راه، از درد قفسه سینه و ناحیه شكم می‌نالید تا اینكه ساعت هفت صبح امروز با ورود به منزل، پسرانش را در جریان درد خود قرار داد و بلافاصله از هوش رفت.محمد ابراهیمی فرزند وی نیز بیان كرد: بلافاصله پدر را كه عاری از هر نوع علائم حیاتی بود به بیمارستان كیاكلا منتقل كردیم و تیم پزشكی نیز فورا بر سر بیمار حاضر شد و عملیات احیا را آغاز كرد.

به گزارش نما مدیر درمانگاه کیاکلای سیمرغ هم اظهار داشت: آقای ابراهیمی زمانی به درمانگاه منتقل شد که کاملا دچار ایست قلبی و تنفسی شده بود و از نظر کادر پزشکی مرگ وی مسجل بود ولی پزشکان و پرستاران به مدت 1.5 ساعت با ماساژ قلبی، شوک و دارو درمانی مریضی را که تقریبا نسبت به حیاتش قطع امید شده بود دوباره به دنیا و زندگی بازگرداندند.

جواد غلامی افزود: با تلاش تیم پزشکی این مرکز، آقای ابراهیمی که از زیارت امام رضا(ع) بازگشت شفاعت خود را از حضرت گرفت و بعد از 90 دقیقه مرگ قلبش دوباره طپیدن آغاز کرد.

وی ادامه داد: بیمار پس از احیا بلافاصله توسط اورژانس 115 به بیمارستان رازی قائمشهر منتقل شد تا تحت مراقبت‌های ویژه قرار گیرد.

حیات دوباره سه بیمار در مرکز بهداشتی درمانی کیاکلا

غلامی همچنین خاطرنشان کرد: ابراهیمی سومین بیماری است که در سال جاری توسط تیم پزشکی این مرکز احیای قلبی می‌شود و پس از بازگشت به زندگی به بیمارستان‌های تخصصی اعزام می‌شود.

مرکز بهداشتی درمانی امام علی(ع) کیاکلا در هفته دولت سال 90 به بهره‌برداری رسید و در آیین گشایش آن نمایندگان مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران حضور داشتند که در این مراسم اعلام شد این درمانگاه به علت بهره‌مندی از تجهیزات کافی قابلیت ارتقا یافتن به بیمارستان را داراست و نیروهای متخصص و آمبولانس نیز در کوتاهترین فرصت برای مرکز تامین خواهد شد.

این در حالی است که بیش از دو سال از آغاز بهره‌برداری این مرکز می‌گذرد و با وجود همه وعده‌ها هیچ اقدام خاصی برای آن انجام نشده است.

۱۳۹۲/۷/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...