نسخه چاپی

دعوای داخلی آمریكا بر سر تحریم های ایران

خزانه داری آمریكا را به شدت مورد انتقاد قرار داد و وزیر خزانه داری را مقصر اصلی مورد تهدید قرار گرفتن امنیت ملی آمریكا برشمرد

به گزارش نما، روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: رئیس کمیسیون امورخارجه مجلس نمایندگان آمریکا، خزانه داری آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد و وزیر خزانه داری را مقصر اصلی مورد تهدید قرار گرفتن امنیت ملی آمریکا برشمرد، زیرا خزانه داری آمریکا تمامی کارمندان مرتبط با تحریم ها علیه ایران را به حالت تعلیق در آورده است.
رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان از خزانه داری آمریکا خواست در این تصمیم خود تجدید نظر کند زیرا تعلیق کارمندان این بخش می تواند به امنیت ملی آمریکا ضربه بزند زیرا ممکن است ایران در این زمان که از تحریم ها کاسته خواهد شد به دنبال ساخت سلاح اتمی خود برود.
نمایندگان جمهوری خواه در نامه ای به وزیر خزانه داری آمریکا خواستار تجدید نظر جدی در این رابطه شدند و دلیل آنها این بود که تعطیلی این بخش مهم می تواند به سیاست های تحریمی علیه ایران ضربه بزند. آنها همچنین از برنامه های دولت اوباما به خاطر ایجاد چنین وضعیتی انتقاداتی کرده اند.



این در حالیست که دولت آمریکا به بسیاری از کارمندان دولتی خود مرخصی بدون حقوق داده است تا مشکل افزایش سقف بدهکاری آمریکا حل شود.



خبرگزاری رویترز نیز در خبری نوشت: وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد اگر از تاریخ 17 اکتبر توافقی درباره افزایش سقف بدهی عمومی کشور صورت نگیرد ما دیگر نمی توانیم برای تامین نیازهای مالی خود از بازار مالی استقراض کنیم و کنگره با کارشکنی های خود در این خصوص درواقع با آتش بازی می کند. وی افزود اگر آنها(جمهوریخواهان) با افزایش سقف بدهی های عمومی موافقت نکنند،آنگاه زمان خیلی خیلی کمی خواهیم داشت.



وزیر خزانه داری آمریکا در بخش دیگر از سخنان خود در همین باره گفت ذخایر پولی مالی ما تا 17 اکتبر امسال حدود 30میلیارد دلار خواهد بود در حالی که ما هر روز بین 50 تا 60میلیارد دلار برون رفت پولی داریم

۱۳۹۲/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...