نسخه چاپی

پناهیان: انتخابات اخیر، ایده‌آل ما بود

عکس خبري -پناهيان: انتخابات اخير، ايده‌آل ما بود

وی با بیان اینكه در انتخابات اخیر یك نوع رقابت شكل گرفت كه ایده‌آل ما است، یادآور شد: نباید بگوییم كه در این انتخابات اصولگرایان از هم جدا شدند چون در واقع رقابت بین معتقدان به اصول بود در حالی كه انتخابات قبل زشت بود و موجب تنش در جامعه و فضای سیاسی شد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته هر جریان انحرافی از اول انقلاب تا الان این بوده که همواره قضاوت غلطی در مورد مردم داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در همایش بینش سیاسی نسل سوم در همدان با بیان اینکه مهم‌ترین آسیب فتنه 88، در ارتباط با انتخابات و اعتماد مردم به انتخابات بود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر اساس بینش خاصی که نسبت به امور جامعه دارند، با صراحت اعلام کردند که انتخابات آینده (سال 90) بسیار باشکوه‌تر و با حضور گسترده‌تر مردم برگزار خواهد شد، در حالی که این آینده‌نگری جدی گرفته نشد و دشمنان امیدوار بودند که مردم اعتماد خود را به انتخابات از دست بدهند و این پیام رهبری، محقق نشود.

وی افزود: نخستین اقدام مخالفان برای عدم تحقق پیش‌بینی رهبری در انتخابات سال گذشته این بود که رسماً اعلام کردند که در انتخابات شرکت نخواهند کرد تا در این انتخابات رقابتی نبوده و حالت فرمایشی پیدا کند و بر این اساس نیز جریان اصلاحات رسماً در انتخابات شرکت نکرد تا به زعم باطل‌شان، مشارکت در این انتخابات کم شود.

* بسیاری از سیاسیون مردم‌شناس نیستند

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برگزاری پرشور انتخابات در سال گذشته، عنوان کرد: پیش‌بینی مقام معظم رهبری در این زمینه نیز بر اساس درایت و بینش خاصی که نسبت به جامعه و مردم دارند، کاملاً محقق شد که دیگران حتی برخی از سیاسیون ما نیز قادر به چنین بینش و پیش‌بینی خاصی نیستند.

وی با بیان اینکه یکی از وجوه ممتاز مقام معظم رهبری همانند امام راحل(ره)، مردم‌شناسی است، افزود: امام درباره مردم قضاوتی داشت که هیچ یک از سرویس‌های بیگانه نیز قادر به این نوع شناخت و تحلیل از مردم نبودند.

پناهیان با بیان اینکه سران اصلاح‌طلب به دنبال آن بودند که انقلابی رخ بدهد که مردم از ارز‌ش‌های خود فاصله بگیرند، گفت: اینان بر این باور بودند که در این صورت، همانطور که شوروی از هم پاشید انقلاب اسلامی نیز دچار این اضمحلال خواهد شد که در این برهه از زمان رهبر انقلاب بیان کردند که "ایمان مردم را نمی‌شود گرفت" که به این سخن همه رسانه‌های اصلاح‌طلب خندیدند در حالی که تحقق این سخن بر همگان محرز شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از سیاسیون قادر به شناخت مردم خود نیستند، خاطرنشان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری در مقابل جریان‌های مختلف بر اساس تفکر با بصیرت، پیش‌بینی صحیحی را ارائه کرده‌اند اما یکی از ویژگی‌های برجسته هر جریان انحرافی از اول انقلاب تا الان نظیر جریان بنی‌صدر، جریان اصلاحات و جریان فتنه این بوده که همواره قضاوت غلطی در مورد مردم داشته است.

وی با بیان اینکه جریان فتنه بر این گمان بودند که اگر بدون هیچ سندی به مردم بگویند که در انتخابات تقلب شده، مردم باور می‌کنند، یادآور شد: این جریان کم کم شاهد آن بودند که چندصد هزار نفری که بر اساس تبلیغات غلط بحث تقلب را باور کرده بودند به شدت به دو سه هزار نفر و در نهایت گروه‌های خشن بسیار کم تقلیل وضعیت دادند.

*با توجه به ظلم فرهنگی که به مردم در جامعه شده، این مقدار حجاب هم عجیب است

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه با بیان اینکه با دیدن چهار نفر بی‌حجاب می‌گویند مردم فاسد شده‌اند، گفت: اگر چه بی‌حجابی رفتار بدی است اما نمی‌توانیم بگوییم که دلیل بر بی‌ایمانی و یا ضدانقلابی بودن است چون این اشتباهاتی است که ماهواره‌ها انجام می‌دهند چون بی‌حجابی اشکال دارد و مربوط به ضعف‌های ما است و بیشتر مسئله فرهنگی است چون ما خانواده‌ها را در فضای فرهنگی تبلیغاتی جامعه، سست کرده‌ایم.

پناهیان اذعان کرد: این قوتی که خانواده‌ها در امر حجاب دارند بیشتر مربوط به فطرت و بقایای اعتقادات و رفتار دینی آنها است که رو به گسترش نیز هست، چرا که نسبت به ظلم فرهنگی که توسط برخی دست‌اندرکاران فرهنگی، در این جامعه به مردم ما شده، این مقدار حجاب هم عجیب است مگر می‌شود با این رسانه‌ها، سینما و ... زندگی کرد و تا این اندازه حجاب داشت.

وی با بیان اینکه 33 سال است که یک فیلم درست و حسابی در باب حجاب ساخته نشده است، گفت: نگهداشتن حجاب در جامعه تا این اندازه، معجزه است چون در حال حاضر نیمی از فیلم‌های ما ارزش‌های حجاب را در جامعه به صورت‌های مختلف کاهش داده‌اند اما باز هم حجاب در جامعه وجود دارد چون مردم از شعار خسته می‌شوند.

پناهیان با طرح این سئوال که تاکنون چند کار فرهنگی درست در خدمت نماز در جامعه صورت گرفته است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در این زمینه چقدر خدمات شایان توجه داشتند، چرا که ما در زمینه نماز در جامعه کار ویژه‌ای نکرده‌ایم و این مقدار نمازخوان در دانشگاه‌های ما که طبق آمار دقیق نیز بر تعداد نمازخوان‌ها در دانشگاه‌ها افزوده می‌شود، عجیب است.

* برخی به دنبال غش به سمت بی‌دینی و ناامیدی هستند

وی با بیان اینکه شیعه باید عالم‌شناس باشد، عنوان کرد: یکی از وجوه عالم‌شناس بودن از دید امام، زمان‌شناس بودن و از وجوه زمان‌شناسی نیز مردم‌شناسی است که به معنای شناخت نگرش‌ها و گرایش‌های مردم است.

پناهیان با بیان اینکه برخی متأسفانه به دنبال غش به سمت بی‌دینی و ناامیدی بوده و برای این بحث دنبال فرصت هستند، تصریح کرد: یکی از کارهای شیطان ناامید کردن است و در این زمینه نیز باید میزان پیشرفت کشور از دوران انقلاب تاکنون مورد توجه قرار گیرد چرا که یک معجزه است که نه تنها جوانان ما انقلابی باقی ماندند بلکه انقلابی‌تر از انقلابیون گذشته در عرصه‌های مختلف حضور دارند.

وی با اشاره به سخنان وزیر سابق امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه همه نقشه‌های کامل و کارشناسی شده ما با یک سخنرانی رهبر ایران به هم می‌ریزد، گفت: خیلی از جوانان ما هنوز هم جرأت نمی‌کنند بگویند که مدیریت در کشور ما قوی‌تر از آمریکا است که این نشان از ضعف تبلیغاتی و ضعف بصیرت کسانی است که در رسانه‌های فرهنگی کشور فعال هستند.

وی با اشاره به روند تصاعدی اسلام‌خواهی و گرایش به اسلام از سی سال پیش تاکنون، خاطرنشان کرد: یقیناً اگر این سیر تصاعدی ادامه داشته باشد تا 10 سال آینده اسلام، نیمی از جهان را فرا خواهد گرفت.

*خاتمی اگر دوباره بیاید از "جامعه مدنی" می‌گوید یا "جامعه زدنی"؟

وی با بیان اینکه یک جامعه اسلامی برای رشد، سه دوره را پشت سر می‌گذارد، با بیان اینکه نخستین دوره، دوره مبارزه با کفر است که به درستی ایران اسلامی این مرحله را پشت سر گذاشته، عنوان کرد: مرحله دوم، مبارزه با نفاق است که در این مرحله ممکن است افرادی که همه موازین را قبول داشتند، الان قبول نداشته باشند، دو پهلو صحبت کنند و نوعی التقاط ایجاد شود که در دولت اصلاحات، ایران اسلامی این دوره را تجربه کرد.

پناهیان با بیان اینکه شنیده‌ام که "خاتمی"دوباره درصدد است فعالیت سیاسی را شروع کند، گفت: می‌خواهم بدانم که آیا خاتمی دوباره از "جامعه مدنی" صحبت خواهد کرد یا از "جامعه زدنی" چراکه خود غربی‌ها نیز دیگر از جامعه مدنی و دموکراسی دفاع نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه خاتمی گفته باید برای دانش علمی که از اصلاحات حمایت می‌کند، فکری بکنیم، افزود: خاتمی در یکی از سخنرانی‌های خود در غرب، به واقع ذلت را برای ملت ایران خرید چرا که گفت "ما به سوی دموکراسی در حرکت هستیم" در حالی که علاوه بر عالمان بلکه بر احمق‌های عالم نیز ثابت شده است که دموکراسی غربی دروغ است.

پناهیان با بیان اینکه در حال حاضر کسی به دنبال نقد تفکر و اندیشه غربی نیست، تصریح کرد: دوره سوم جامعه اسلامی، مبارزه با یکدیگر است که هم می‌تواند مودبانه یا غیرمودبانه، منصفانه یا غیرمنصفانه، با رعایت اخلاق و یا به حالت تهاجمی و بر اساس اتهام و برچسب در فضای سیاسی باشد که در انتخابات اخیر اوج این نوع مبارزه بود اگر چه در انتخابات ریاست جمهوری هم بود.

*انتخابات اخیر، ایده‌آل ما بود

وی با بیان اینکه در انتخابات اخیر یک نوع رقابت شکل گرفت که ایده‌آل ما است، یادآور شد: نباید بگوییم که در این انتخابات اصولگرایان از هم جدا شدند چون در واقع رقابت بین معتقدان به اصول بود در حالی که انتخابات قبل زشت بود و موجب تنش در جامعه و فضای سیاسی شد.

پناهیان با بیان اینکه در انتخابات مجلس هیچکدام نمی‌توانستند دیگری را تکفیر کنند، گفت: این نوع عالی رقابت بود چرا که از بداخلاقی در جامعه نیز جلوگیری می‌کند چون همگان معتقد بودند که به هر کس در این انتخابات رأی داده شود، در اصل به نظام اسلامی رأی داده‌اند.

وی در پایان سخنان خود، با اشاره به پشتیبانی مردم در همه صحنه‌ها از ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: اگر همواره و با قدرت پشت سر رهبری در حرکت باشیم همین تحریم‌های کنونی نیز برداشته خواهد شد چرا که در دوره کنونی اوج بصیرت انقلابی در جامعه شکل گرفته است.

۱۳۹۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...