نسخه چاپی

عنايتي؛

4 را به نخاله هایی كه فحش می دادند نشان دادم

مهاجم باتجربه و گلزن صبای قم گفت: «استقلال ابزاری برای قهرمانی نداشت و حضورش در نیمه نهایی بسیار خوب بود.»

به گزارش نما رضا عنايتي يكي از چهره‌هاي شاخص ديدار تيم‌شان برابر پرسپوليس بود. اين مهاجم جدا از اينكه با حملاتش بارها دروازه نيلسون را تهديد كرد، در يك صحنه هم با سيدجلال حسيني درگيري لفظي شديد پيدا كرد و پس از پايان بازي هم با هواداران حريف درگير شد تا حسابي خبرساز شود. بهترين گلزن تاريخ ليگ برتر از اين اتفاقات و حسرت خود براي گل‌نزدن به پرسپوليس مي‌‌گويد.



* با وجود درگيري كه با سيدجلال حسيني و هواداران پرسپوليس داشتي اما در پايان بازي با اين تيم به عنوان بازيكن اخلاق انتخاب شدي!

- در خصوص درگيري‌ام با سيدجلال بايد بگويم كه مشكل خاصي نبود و بي‌جهت روي آن زوم كرده‌ايد. سيدجلال در يك صحنه با بازيكن جوان تيم‌مان درگير شد و من فقط براي دفاع از او وارد قضيه شدم. به حسيني گفتم كه رفتارش درست نيست و نبايد با يك بازيكن جوان و كم سن و سال آنطور برخورد كند.



* شنيده‌ايم پس از بازي هم به سمت محسن بنگر رفته‌اي و از او خواسته‌اي تا حسيني را نصيحت كند. آيا واقعا اينطور است؟

- نگفتم كه نصيحتش كند فقط از او خواستم تا به حسيني بگويد آرام باشد و اينقدر عصبي نباشد.



* درگيري‌ات با هواداران پرسپوليس چه بود؟

- ارزش زيادي براي هواداران پرسپوليس قائل هستم و هيچ وقت به آنها توهين نمي‌كنم و درگير نمي‌شوم. آنها هواداران پرسپوليس نبودند بلكه يك عده نخاله بودند كه جواب توهين‌هاي‌شان را دادم.



* اما مي‌گويند كه با هواداران پرسپوليس درگير شده‌اي و در واكنش به آنها عدد 4 را نشان داده‌اي؟!

- عدد چهار را نشان دادم ولي نه به آنها بلكه به همان نخاله‌هايي كه توهين مي‌كردند عدد چهار را نشان دادم.



* هر چقدر كه سرمربي‌تان با دايي برخورد بد و سردي داشت، تو خيلي گرم و صميمي برخورد كردي!

- ترجيح مي‌دهم كه در قضيه اختلاف آنها ورود نكنم چون به من مربوط نمي‌شود. به هر حال علي آقا اسطوره فوتبال‌مان است و از طرفي هم زماني در تيم ملي شاگردشان بودم و وظيفه‌ام بود كه سمت‌شان بروم و با ايشان برخورد گرم و صميمي داشته باشم. بايد بگويم كه اين اتفاقات براي وجهه دايي و مايلي‌كهن خوب نيست.



* از بازي براي‌مان بگو. آيا تساوي نتيجه عادلانه‌اي براي اين ديدار بود؟

- اينكه بخواهم بگويم عادلانه بود يا نبود، دردي از ما دوا نمي‌كند اما چيزي كه مسلم است اين است كه خيلي بهتر از پرسپوليسي‌ها بازي كرديم. برابر تيم پرستاره پرسپوليس واقعا خوب عمل كرديم و مي‌توانستيم با اختلاف چند گل پيروز ميدان شويم اما خب نشد.



* نشد يا نتوانستيد؟

- هم نشد و هم اينكه ما فرصت‌هاي‌مان را با بي‌دقتي از دست داديم. اين براي چندمين بار در فصل جاري بود كه در دقايق پاياني بازي سه امتياز را از دست داديم.



* مشكل تيم‌تان چيست كه در دقايق پاياني بازي سه امتياز را از دست مي‌دهيد؟

- مشكل تاكتيكي و فني نداريم و فقط به خاطر كم‌تجربه بودن بازيكنان‌مان است كه امتياز از دست مي‌دهيم. شايد در نيم‌فصل دوم اين مشكل‌مان تا حدودي برطرف شود.



* قبل از ديدار با پرسپوليس خيلي براي نيلسون كري خواندي و گفتي كه با يك شوت از راه دور دروازه‌اش را باز مي‌كني اما در نهايت موفق به انجام اين كار نشدي.

- نزديك بود كه با يك شوت از راه دور دروازه‌اش را باز كنم اما متاسفانه توپم از بالاي دروازه عبور كرد و بيرون رفت. آن شوت را به قصد گل زدم اما نيلسون خوش‌شانس بود كه تبديل به گل نشد.



* اين روزها همه از عملكرد خوب مدافعان پرسپوليس و آمار خوب آنها صحبت مي‌كنند. در تقابلي كه با آنها داشتي، عملكردشان را چطور ديدي؟ آيا واقعا مستحق اين همه تعريف و تمجيد هستند؟

- مدافعان پرسپوليس واقعا سرسخت هستند. اگر سخت نبودند مي‌توانستم گل بزنم. مدافعان پرسپوليس براي اين تيم حكم ديوار چين را دارند. خيلي سخت مي‌شود از آنها عبور كرد و بايد بگويم كه مستحق اين همه تعريف و تمجيد هستند.



* خيلي‌ها به اين مساله اعتراض مي‌كنند كه چرا فوتبال ما پديده ندارد و رضا عنايتي همچنان گلزن اول آن است. در اين خصوص چه صحبتي داري؟

- در جامعه فوتبال ما حرف زياد زده مي‌شود. يك موضوع را كه مطرح كني 200 فيلسوف عصر در موردش اظهار‌نظر مي‌كنند! در اظهارنظر كردن، در دنيا اول هستيم اما در عمل هيچ. در 8-7 سال اخير در فوتبال فقط حرف زده‌ا‌يم و منتظريم استقلال يا تيم ملي حذف شود و شروع به حمله و حرف زدن كنيم بدون اينكه دنبال برنامه‌ريزي باشيم. استقلال همين كه به جمع چهار تيم برتر رفت كار بزرگي انجام داد. اين تيم ابزاري براي قهرماني نداشت و حضورش در نيمه نهايي بسيار خوب بود.



* چرا مي‌گويي كه ابزاري براي قهرماني نداشت؟

- بازيكن بايد فقط دغدغه‌اش فوتبال باشد نه آنكه به فكر چك برگشتي و اجاره‌خانه عقب‌افتاده‌اش باشد. در فوتبال ما پولي رد و بدل نمي‌شود. فقط 30-20 نفر پول خوب مي‌گيرند و بقيه مبالغي كه عنوان مي‌شود واقعي نيست.

روزنامه گل

۱۳۹۲/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...