نسخه چاپی

'جمهوری اسلامی' به خانه‌سینما اضافه شد

سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس دیدگاه‌های خود را درباره مجمع فوق‌العاده خانه سینما كه عصر امروز برگزار می‌شود بیان و تاكید كرد كه در اساسنامه جدید عنوان 'جمهوری اسلامی' به نام خانه سینما اضافه می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مجمع فوق‌العاده خانه سینما که عصر امروز دوشنبه 15 مهرماه در محل این نهاد صنفی برگزار می‌شود به مهر، گفت: چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای با حضور بیژن نوباوه از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس، نمایندگان صنوف سینمایی که با یکدیگر اختلاف داشتند و همچنین حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در وزارت ارشاد برگزار شد.


وی در ادامه افزود: در جلسه مذکور درباره مسائل و مشکلات و اختلاف‌های پیش‌آمده بین صنوف مختلف سینمایی به شکل مبسوط صحبت شد همچنین اساسنامه خانه سینما که در پایان دولت دهم به تصویب رسیده بود مورد بازنگری قرار گرفت و در طی این بازنگری درباره شرایط نامزدهای انتخابات هیات مدیره خانه سینما بند التزام به قانون اساسی گنجانده شد. در ادامه هم عنوان جمهوری اسلامی به نام خانه سینما اضافه و قرار شد در جلسه امروز که مجمع فوق‌العاده خانه سینما برگزار می شود این اساسنامه به تصویب برسد.


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: پس از تصویب اساسنامه همه صنوف به مدت سه ماه فرصت دارند که اگر هنوز ثبت قانونی نشده‌اند براساس اساسنامه جدید صنف خود را به ثبت برسانند و بعد از سه ماه هم مجمع دیگری تشکیل می شود و در این مجمع هیات مدیره خانه سینما انتخاب خواهد شد. در نتیجه همه سینماگران زیر چتر یک واحد سینمایی قرار می گیرند.


به گفته طاهری، در جلسه امروز بیژن نوباوه به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی حضور خواهد داشت و در مجمع آینده که سه ماه دیگر برگزار می شود به عنوان ناظر حاضر خواهد بود.


وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاری که آیا خانه سینمای ایرانیان (خانه سینمای شماره 2) از این کمیسیون مجوز فعالیت دریافت کرده است؟ گفت: این مجمع و شرایطی که در حال حاضر در حوزه سینما ایجاد شده در حقیقت یک فرصت گذار سه ماه است و صنوفی که در عرصه سینما فعالیت می کنند باید طی این فرصت سه ماه مراحل قانونی خود را طی کنند و مطمئنا در پایان این سه ماه دیگر دو خانه سینما وجود ندارد و تنها یک خانه براساس اساسنامه ای که امروز به تصویب می رسد ادامه حیات خواهد داد.


سخنگوی کمیسیون فرهنگی که هفته گذشته به همراه اعضای این کمیسیون از حوزه هنری بازدید کردند درباره نتایج این بازدید نیز گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس برنامه های متعددی دارد که به مناسبت های مختلف از دستگاه های اجرایی در زمینه های فرهنگی بازدید می کند. مسئولان حوزه هنری و همچنین شخص حجت الاسلام مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پیگیر این بازدید بودند که در نهایت محقق شد.


وی درباره جزئیات این بازدید گفت: در ابتدا با شخص آقای خاموشی دیدار داشتیم و بعد با محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و مدیران این مرکز فرهنگی دیدار کردیم و پس از نماز از نمایشگاهی در محل حوزه هنری که به معرفی دستاوردهای این نهاد فرهنگی اختصاص داشت بازدید کردیم.


طاهری در پایان درباره بحث هایی که در این دیدار به انجام رسیده است، گفت: صحبت های مختلفی بیان شد که در میان این صحبت ها انتقادهایی به فعالیت های سینمایی شد و البته پاسخ‌هایی مبنی بر اینکه مشکلات مطرح شده متعلق به دوره مدیریت گذشته بوده است شنیدیم و قرار شد با توجه به محدودیت های مالی این ضعف ها برطرف شود.

۱۳۹۲/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...