نسخه چاپی

استمرار تعیین تكلیف هاشمی برای دولت روحانی

هاشمی رفسنجانی طی اظهاراتی قابل تامل از آنچه طولانی شدن انتخاب استانداران توسط دولت خواند انتقاد كرده و گفته است این اقدام به صلاح دولت و مردم نیست.

به گزارش نما به نقل از فارس، بعد از روی کار آمدن هر دولتی، مهمترین بحثی که کارشناسان برای استقرار مناسب و شایسته دولت مطرح می‌کنند، عدم دخالت سیاسیون در عزل‌و نصب ها و همچنین فرصت دادن به دولت برای تصمیم‌گیری در انتخاب مدیران است.
دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان دولت یازدهم نیز در حالی از این قاعده مستثنی نیست که برخی که خود را به اصطلاح حامی دولت می‌خوانند برای انتخاب مدیران، دولت را تحت فشارهای سیاسی قرار داده‌اند.
در همین راستا، اکبر هاشمی‌رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت ایران، گفته است: اصلاح امور، نیاز به تدبیر دارد، البته طولانی شدن زمان انتخاب استانداران و دیگر مدیران استانی و شهرستانی هم به صلاح دولت فعلی و مردم نیست.
انتخاب استانداران وظیفه ذاتی وزارت کشور و دولت است و لذا هرگونه دخالت در این زمینه به گفته کارشناسان دخالت در امور اجرایی جهت اعمال نفوذ و کسب سهمیه سیاسی تلقی می‌شود که علاوه مداخله‌جویان، نوعی توهین به دولت نیز محسوب می‌شود.
با توجه به اظهارات رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام که رفتار دولت را در انتخاب استانداران به صلاح مردم و دولت ندانسته است، باید منتظر پاسخ رئیس‌جمهور، وزیر کشور و سخنگوی دولت به اظهارات هاشمی جهت دفاع از عملکرد دولت ماند.

۱۳۹۲/۷/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...