نسخه چاپی

جزئیات جدیدی از ارتباط فرقه رجوی با العراقیه

عکس خبري -جزئيات جديدي از ارتباط فرقه رجوي با العراقيه

گروهك منافقین این روزها حال و روز خوشی در عراق ندارد، زیرا علاوه بر اختلافات روز افزون داخلی اقشار و گروههای مختلف عراقی خواهان اخراج و محاكمه اعضای این گروهك هستند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه الاستقامه، منابع آگاه در منطقه الخالص در استان دیالی عراق با اشاره به پرداخت هفت میلیارد دینار از سوی دولت عراق به منافقین برای تخلیه اردوگاه اشرف بیان کردند: مرحله چهارم و پنجم انتقال گروهک تروریستی منافقین افراد مهم و تعداد زیادی از زنان عضو این گروهک را شامل خواهد شد.

این در حالی است که "عدی الخدران" فرماندار منطقه الخالص از کشف ابزاری در داخل اردوگاه اشرف که برای ساخت سلاح مورد استفاده قرار می گرفته است، خبر داد.

"شیخ حسین الاسدی" عضو ائتلاف دولت قانون گف ت: محاکمه اعضای گروهک تروریستی منافقین مخالف قانون اساسی عراق نیست.

وی ضمن حمایت از تصمیم دولت عراق برای اخراج منافقین از خاک این کشور پس از مهلت مورد توافق با سازمان ملل متحد افزود: محاکمه اعضای این گروهک ضروری است به ویژه اینکه کردها نیز از ظلم و جنایات این گروهک بی نصیب نمانده اند.

"عتاب الدوری" عضو فهرست العراقیه گفت: العراقیه مخالف حضور گروهک منافقین در خاک عراق است، زیرا این گروهک در سرکوب مردم استانهای جنوبی و شمالی دخالت داشته است.

وی ضمن درخواست از دولت عراق برای پرداخت غرامت به خانواده هایی عراقی که از این گروهک آسیب دیده اند خواستار محاکمه جنایتکاران عضو این گروهک شد.

این عضو فهرست العراقیه افزود: اخبار مربوط به تلاش فهرست العراقیه برای نگه داشتن گروهک منافقین در داخل خاک عراق بی اساس است به ویژه اینکه قانون اساسی عراق اجازه حضور گروههای تروریستی را نمی دهد.

این در حالی است که یک منبع سیاسی عراقی از پرداخت رشوه اعضای گروهک منافقین به برخی اعضای العراقیه برای حمایت از منافقین خبر دادند.

منبع مذکور بیان کرد: گروهک منافقین ماهانه ۵۰۰۰ دلار به "حیدر الملا" عضو فهرست العراقیه برای ایراد اظهارات ضد دولت عراق، در حمایت از منافقین و اتهام زنی به ایران پرداخت کرده است.

منبع فوق ذکر کرد: همچنین "ظافر العانی"، "سرمد عبدالکریم" و "صافی الیاسری" از دیگر اعضایی بودند که از گروهک منافقین پول دریافت کرده اند.

این منبع بیان کرد: بسیاری از شخصیتهای سیاسی و رسانه ای از جمله "حامد المطلک"، "میسون الدملوجی" از منافقین پول گرفته اند که این موضوعی خطرناک است و نشان می دهد که گروهک منافقین بر تصمیمات شخصیتهای عراقی تاثیر می گذارد.

همچنین "ریاض غریب" عضو ائتلاف دولت قانون گفت : اسنادی درباره جنایات اعضای گروهک منافقین درعراق وجود دارد و دولت عراق مدت حضور این گروهک را تمدید نخواهد کرد.

وی افزود: دولت عراق به اردوگاه اشرف بر اساس توافق به دست آمده با سازمان ملل متحد، پایان خواهد داد و دادگاه عالی کیفری عراق مسئول بررسی محاکمه اعضای گروهک منافقین است.

از سوی دیگر "داغر الموسوی" مشاور رئیس جمهوری عراق در امور عشایر و رئیس جنبش الجهاد عراق گفت : عشایر عراقی مخالف ادامه حضور گروهک منافقین در عراق هستند.

وی افزود: فشارهای آمریکا سبب ادامه حضور گروهک تروریستی منافقین در عراق پس از سرنگونی رژیم سابق بوده است اما دولت عراق بر اخراج منافقین و بستن پرونده آنها مصر است.

داغر ضمن تکذیب اخبار مربوط به حمایت عشایر عراقی از گروهک منافقین بیان کرد: عراقی ها از گروههای تروریستی که در دوران رژیم صدام خون ملت عراق را ریخته اند حمایت نمی کنند.

اما منبعی که خواست نامش فاش نشود بیان کرد: پنج نفر از اعضای گروهک منافقین جمعه شب توانسته اند از اردوگاه لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد بگریزند.

منبع مذکور با اشاره به اختلافات روز افزون میان مقامات ارشد گروهک منافقین افزود: این پنج نفر از اعضای منفک شده گروهک منافقین بوده اند.

۱۳۹۱/۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...