نسخه چاپی

سخنگو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس در گفتگو با نما:

تشكیل كمیته ای برای رسیدگی به موضوع رشوه در فوتبال

عکس خبري - تشکيل کميته اي براي رسيدگي به موضوع رشوه در فوتبال

محمدعلی اسفنانی درباره ورود كمیسیون متبوع خود به پرونده فساد و تبانی در ورزش اعلام كرد : كمیسیون اصل 90 طبق قانون باید به شكایات در اسرع وقت رسیدگی كند ، و در این ارتباط این كمیسیون مدتی است فعال شده است.

به گزارش نما ،رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در روزهای اخیر اعلام کرده است بحث مقابله رشوه و سالم سازی فضاهای ورزشی فقط به رشته فوتبال محدود نشده و شامل تمامی رشته های ورزشی می شود. و کمیسیون اصل نود مجلس بحث رشوه در تمامی رشته های ورزشی را دنبال خواهد کرد، سرپرست وزارت ورزش و جوانان هم در جواب نمايندگان مجلس و اعضاي كميسيون اصل 90 در خصوص برنامه‌هايش براي مقابله با فساد مالي، رشوه و تباني‌هاي موجود در ورزش از تشكيل كميته‌اي پنج نفره براي سالم‌سازي در ورزش خبر داد.
در همین راستا کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هم فعالیتهای را آغاز کرده است.

محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره ورود کمیسیون متبوع خود به پرونده فساد و تبانی در ورزش اعلام کرد : کمیسیون اصل 90 طبق قانون باید به شکایات در اسرع وقت رسیدگی کند ، و در این ارتباط این کمیسیون مدتی است فعال شده ، اما کمیسیون قضایی و حقوقی به دلیل رابطه دوسویه که با قوه قضائیه دارد می تواند در بعد تقنین و نظارت در موضوعات حقوقی مهم وارد شود ،به احتمال فراوان کمیسیون حقوق و قضایی مجلس با ایجاد کمیته ای این موضوع مهم را از بعد قضایی بررسی خواهد کرد .

وی ادامه داد : هم اکنون در کمیسیون 2 کمیته فعال شده وجود یکی مربوط به بازرسی از زندانها است و دیگری درباره سازمان ثبت و کاداست فعالیتهای انجام می دهد طبیعتا کمیسیون قضایی مجلس هم می تواند در این زمینه ورود پیدا کند و موضوعات را بررسی نماید، اگر کمیسیون اصل نود در تحقیق های خود به این نتیجه رسید که جرمی اتفاق افتاده، موظف است مباحث را برای پیگیری به دستگاه قضایی اعلام کند.

سرو صدا‌هاي به پا شده در خصوص رشوه‌گيري‌ها در فوتبال، حالا پاي مجلس را هم به اين مسئله باز كرده و نمایندگان فعال در این ارتباط اعلام کرده اند تا رسیدن به نتیجه قطعی و شناخت عاملان رشوه و تبانی در ورزش رسیدگی به این پرونده ها را ادامه خواهند داد.

۱۳۹۲/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...