نسخه چاپی

بحران سوریه بدون حضور ایران در نشست ژنو2 حل نمی‌شود

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: بحران سوریه بدون شركت ایران در نشست ژنو2 حل نمی‌شود به همین خاطر غرب دائما در پی تعویق برگزاری این نشست است.

به گزارش نما، "مصطفی قوام" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران باید پیشنهاد جدید هسته‌ای مطرح کند، گفت: آمریکا سخنگو و مجری اهداف صهیونیسم بین‌الملل بوده و دیدگاه وزیر خارجه این کشور نشان از نفوذ و سیطره صهیونیست‌ها بر کاخ سفید دارد.

وی تصریح کرد: ایالات متحده از کشورهای دیگر باج می‌گیرد و خود به رژیم صهیونیستی باج می‌دهد و مواضع آنها نشان از عدم صداقت در حوزه نظام بین‌الملل است.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: آمریکا در نظام بین‌الملل براساس قانون جنگل عمل می‌کند، چرا که به هیچ‌ عنوان به قوانین بین‌المللی پایبند نیست؛ البته ایران هر آنچه که در مسیر هسته‌ای خواسته به‌دست آورده و آمریکا همیشه مقهور اراده ایران بوده است.

قوام افزود: برگزاری نشست ژنو2 به ضرر غربیان است، چرا که آنها به‌دنبال از بین بردن جبهه مقاومت بودند امری که در آن شکست خورده‌اند.

وی بیان داشت: حضور ایران در نشست ژنو2 به ضرر غرب بوده، چرا که ایران به هیچ عنوان تن به خواسته‌های تحمیلی آنها نمی‌دهد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: بحران سوریه بدون شرکت ایران در نشست ژنو2 حل نمی‌شود، به همین خاطر غرب دائما در پی به عقب انداختن برگزاری این نشست است.

۱۳۹۲/۷/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...