نسخه چاپی

آيت‌الله مكارم‌شيرازي:

عزت و اقتدار كشور در مذاكره با آمریكا حفظ شود

یكی از مراجع تقلید گفت: اگر رئیس جمهور آمریكا مسئله‌ای را تایید كند كافی نیست و باید كنگره آمریكا آن را قبول كند و كنگره آمریكا نیز مورد تاثیر صهیونیست‌ها است و صهیونیست‌ها می‌خواهند در منطقه صلح برقرار نشود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به مسئله ارتباط بین والدین و فرزندان و مشکلات موجود در این زمینه اظهار داشت: باید فرزندان و پدران با دیده احترام به یکدیگر بنگرند و فرزندان باید به افکار و تجارب والدین خود احترام بگذارند.

وی ادامه داد: پدران و مادران نیز باید بدانند که فرزندان ایشان دیگر کودک نیستند و درس خوانده و اطلاعات دارند و دارای شخصیت هستند و باید به دیده احترام به یکدیگر بنگرند؛ یکی از عوامل مهم بدرفتاری طرفین نسبت به یکدیگر تحقیر و به دیده حقارت نگاه کردن است.

این مرجع تقلید با اشاره به علل سخت‌گیری‌های پدران و مادران نسبت به فرزندان خود گفت: برخی از والدین مثل این‌که فرزند را عبد ذلیل خود می‌دانند و حتی موقع ازدواج که می‌خواهند برای فرزندشان همسری انتخاب کنند، نگاه می‌کنند که این عروس یا داماد در زندگی شخصی پدر و مادر چه اثری دارد در حالی که باید ببیند این عروس یا داماد در زندگی فرزندش چه نقشی ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: حتی برخی از افراد که از نظر فرهنگی عقب افتاده هستند عملاً دختران خود را در موقع ازدواج می‌فروشند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به این‌که سخت‌گیری‌های بی‌مورد والدین در انتخاب شغل، همسر و رشته تحصیلی موجب کدورت می‌شود، عنوان کرد: البته عکس این مسئله نیز صادق است و برخی از فرزندان 2 پای خود را در یک کفش کرده و می‌گویند هرچه می‌گوییم باید همان شود.

وی افزود: وقتی روابط فرزندان و پدر مادران تیره شود نتیجه آن معلوم است و در گذشته این سخنان مطرح نبود ولی امروز شاهد هستیم بخشی به نگهداری فرزندانی که از خانواده فرار کرده‌اند، اختصاص یافته است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: صدا و سیما، وعاظ، خطبا، ائمه جمعه و رسانه‌ها باید در اینجا نقش روشنگری داشته باشند و رابطه والدین و فرزندان را با یکدیگر اصلاح کنند تا آثار سوء پیدا نشده و مشکلات اجتماعی ایجاد نشود.

وی اظهار داشت: باید این مسائل در صدا و سیما و رسانه‌ها مورد بحث قرار گرفته و ریشه‌های این بدبینی‌ها و ناسازگاری‌ها روشن شود؛ یکی از مسائلی که فرزندان اشتباه می‌کنند این است که فکر می‌کنند اگر پدر تندی کرد و حرف درشتی زد آسمان به زمین می‌آید ولی فرزندان باید تحمل کنند و بدانند احترام والدین واجب است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطرح شدن مسئله مبارزه با آمریکا گفت: در مسئله ارتباط با آمریکا باید مذاکره شود اما این‌که چه اندازه می‌توان خوشبین باشیم قابل تامل است.

وی گفت: نباید فکر کنیم که همه مسائل حل می‌شود باید با عزت و اقتدار و حفظ منافع مردم جلو رفت ولی این‌که نتیجه چه باشد خدا می‌داند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید مردم و دولتمردان ما بدانند اگر رئیس جمهور آمریکا مسئله‌ای را تایید کند کافی نیست و باید کنگره آمریکا آن را قبول کند و کنگره آمریکا نیز مورد تاثیر صهیونیست‌ها است و صهیونیست‌ها می‌خواهند در منطقه درگیری بوده و صلح برقرار نشود.

وی اظهار داشت: بعید می‌بینم که صهیونیست‌ها بگذارند کاری انجام شود و خواهید دید شرایط سختی ایجاد خواهند کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: البته این‌ها مانع برای حرکت در این مسیر نیست و امیدواریم که خداوند مردم ما را از تنگناها نجات دهد.

۱۳۹۲/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...