نسخه چاپی

انتقاد شدید داوود اوغلو از اظهارات كری

وزیر امور خارجه تركیه از همتای آمریكایی خود به دلیل تحسین رئیس جمهوری سوریه برای همكاری فوری با قطعنامه‌ مرتبط با انهدام تسلیحات شیمیایی دمشق انتقاد كرد.

به گزارش نما،‌ به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان کنفرانس خبری با ویلی سووندال، همتای دانمارکی‌اش گفت: هر کسی که درباره سوریه صحبت می‌کند نباید چیزی بگوید که بعدا نتواند در چشمان آوارگان سوری که رنج می‌برند، نگاه کند.

‌وی درباره اظهارت جان کری، همتای آمریکایی‌اش گفت: غیرممکن است تا در مورد بحران سوریه به یک راه حل دست یابیم مگر آنکه با آوارگان سوری همدردی کنیم.


داوود اوغلو با اشاره به حمایت ترکیه از قطعنامه انهدام تسلیحات شیمیایی سوریه و با تاکید بر دوستی صمیمی‌اش با جان کری گفت: من صراحتا درباره این مساله با کری صحبت می‌کنم، هرگونه سخنی که به رنج‌های آوارگان سوری اشاره‌ای نکنند، باعث ایجاد صلح نمی‌شود بلکه برعکس باعث افزایش رنج و ناراحتی می‌شود. این اقدام حکومت مهاجم را ترغیب به انجام حملات بیشتر می‌کند.


وی با اشاره به تصاویر کودکان کشته شده در پی حملات شیمیایی 21 اوت در حومه دمشق گفت: بسیاری از رهبران جهان از جمله جان کری این تصاویر را دیده‌اند. فکر نمی‌کنم افرادی که مسئول این حملات هستند مستحق هرگونه تحسینی باشند.


وزیر امور خارجه ترکیه همچنین هشدار داد: اگر جامعه بین‌الملل موضع قاطعانه خود در برابر دولت سوریه را از دست دهد، خطرات جدی به همراه خواهد داشت.


این در حالی است که وی بار دیگر ادعاهای مطرح شده را درباره اینکه ترکیه از شبه‌نظامیان جبهه النصرة مرتبط با القاعده در سوریه حمایت می‌کند، رد کرد.


۱۳۹۲/۷/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...