نسخه چاپی

آغاز انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان

انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) در حالی آغاز شده است كه گمان می‌رود «الهام علی‌اف» بار دیگر برای سومین بار سكان هدایت این كشور را بر عهده بگیرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه، منتقدان الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری کنونی آذربایجان وی را به سرکوب گسترده مخالفان پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده‌اند. با وجود اینکه علی‌اف کمپین انتخابات گسترده‌ای در جمهوری آذربایجان نداشت، اما از دید مخالفان وی از اقتدار خود برای روی کار آمدن مجدد و کنترل این کشور شوروی سابق استفاده کرده است.

رهبر ۵۱ ساله جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۰۳ پس از مرگ پدرش «حیدر علی‌اف» که از افسران سابق کا گ ب بود، روی کار آمد و بر این کشور غنی از نفت حکمرانی کرد. علی‌اف پسر مجددا در سال ۲۰۰۸ با کسب ۸۹ درصد از آراء که به گفته ناظران غربی به تقلب آلوده بود، مجددا انتخاب شد. هم‌اکنون پس از همه‌پرسی سال ۲۰۰۹ که با جنجال فراوان همراه بود و به علی‌اف اجازه داد تا مجددا در ۲۰۱۳ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که وی بیش از ۸۰ درصد از آراء را مجدد به دست خواهد آورد؛ انتخابی که به وی اجازه خواهد داد تا ۹ رقیب دیگر خود را شکست داده و به ده‌ها سال حکومت خانواده خود ادامه دهد.

حدود ۵۴۹۲ حوزه رای‌گیری در سراسر جمهوری آذربایجان از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز به کار کردند و حدود پنج میلیون واجد شرایط رای دادن اعلام شده است. حوزه‌های رای‌گیری در ساعت ۱۹ به وقت محلی بسته خواهد شد و نتیجه اولیه انتخابات نیز در نیمه شب اعلام می‌شود.

۱۳۹۲/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...