نسخه چاپی

«پژمان» ادامه «سوپراستار» است

پژمان جمشیدی درباره‌ی حضورش در سریال سروش صحت چنین می‌گوید، تمام شدن فوتبال و فوتبالیست همیشه دغدغه‌ی ذهنی من بود. به این مساله فكر می‌كردم كه فوتبالیست‌ها یكدفعه از یاد می‌روند.

اين بازيکن فوتبال و بازيگر ادامه داد: بعد از اينکه فيلم «سوپر استار» تهمينه ميلاني را ديدم، احساس کردم که اين طرح ادامه‌ي اين فيلم است.
پژمان جمشيدي در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص ايده‌ي سريال «پژمان» گفت: تمام شدن فوتبال و فوتباليست هميشه دغدغه ذهني من بود‌، يک هنرپيشه و يا خواننده زماني که از مقطعي شروع به کار مي‌کند، در ژانرها، نقش‌ها و سنين مختلف به کار خود ادامه مي‌دهد. اگر شما در رشته‌هاي مختلف ورزشي قهرمان المپيک هم که شوي، شايد آدم‌ها تو را نشناسند ولي فوتبال اين طور نيست؛ تقريبا قشر عظيمي از مردم با چهره‌ي تو آشنا هستند پس فقط براي فوتباليست‌ها اين اتفاق مي‌افتد که يکهو از ياد مي‌روند. در نتيجه هميشه به اين مساله فکر مي‌کردم و دغدغه ذهني من بود.

او از ايده‌ي خود گفت و علت اينکه آن را با پيمان قاسم‌خاني در ميان گذاشته است و اينچنين توضيح داد: پيمان قاسم‌خاني دوست صميمي من است از آن موقع که من در پرسپوليس بودم به خاطر علاقه‌اي که مهراب و پيمان قاسم‌خاني به پرسپوليس داشتند با هم آشنا بوديم و در خصوص اين ايده با آنها صحبت کرده بودم‌، آنها نيز گفته بودند که طرح خوبي است. به ويژه پس از اينکه فيلم «سوپر استار» تهمينه ميلاني را ديدم احساس کردم که طرح من ادامه اين فيلم است؛ به جهت اين که شخصيت اين فيلم آدمي بود که به اوج مي‌رسيد حال اگر اين اوج تمام شود چه اتفاقي برايش مي‌افتد؟

جمشيدي گفت: پس از اين که اين ايده را به آنها گفتم، پيمان قاسم‌خاني به آن علاقه‌مند شد و به من هم مي‌گفت هر اتفاقي در خيابان به صورت واقعي برايت پيش آمد در يک خط بنويس؛ مثلا اينکه من در بانک سال‌ها کارت نشان نمي‌دادم ولي از سال گذشته بود که از من کارت خواستند چون ديگر چهره‌ام از ياد مردم داشت مي‌رفت.

او يادآور شد که زماني که ايده‌ي «پژمان» را به پيمان قاسم‌خاني گفته است، او درگير «دزد و پليس‌»، «ساختمان پزشکان» و «سن پترزبورگ» بود.

اين بازيکن فوتبال توضيح داد: پس از مدتي پيمان قاسم‌خاني تماس گرفت و گفت تلويزيون اين طرح را خيلي دوست دارد و مي‌خواهيم آن را جدي کنيم. پيشنهاد اين نقش را نيز به من داد و گفت اگر دوست داري خودت مي‌تواني آن را بازي کني. من نيز گفتم دوست داشتن را که همه دوست دارند اما اينکه بتوانم يا نتوانم مهم است. به خاطر رفاقتي که با پيمان قاسم‌خاني داشتم مدت‌ها پيش از اين نيز مي‌توانستم در سريال‌هايي همچون «شب‌هاي برره» و ... بازي کنم اما واقعا دوست نداشتم زماني که فوتبال بازي مي‌کنم حضور در سريال‌هاي تلويزيون را تجربه کنم.

جمشيدي ادامه داد: خيلي سخت بود ابتدا شک داشتم اما پيمان قاسم‌خاني گفت به من اعتماد کن و خيلي اصرار داشت که يک فوتباليست اين نقش را بازي کند، به جهت اينکه مي‌گفت در غير اين صورت جذابيتي ندارد و اگر يک فوتباليست وقايع اين نقش را بازي کند مناسب‌تر است.

بازيگر نقش پژمان با بيان اينکه حضورش در اين سريال ربطي به جايگاهي که در فوتبال داشته ندارد، گفت: قرار هم نبود معروف‌ترين ورزشکار بيايد و اين نقش را ايفا کند. از طرفي اسم خودم را گذاشتيم چون شخصيتي که مي‌بينيد نادان است و اگر اسم هر کس ديگري را روي آن مي‌گذاشتند،‌ تقريبا به همه برمي‌خورد.

پژمان جمشيدي در عين حال گفت: کاملا در اين سريال با خودم شوخي کردم و با کمال ميل و اطلاع کامل اين کار را کردم.

او همچينن با اشاره به موضوع اين مجموعه گفت: ما دقيقا در اين سريال به فوتباليستي پرداخته‌ايم که فوتبالش تمام شده است و خودش نمي‌خواهد باور کند. همچنين اتفاقاتي در سطح اجتماع برايش مي‌افتد که قبلا نمي‌افتاد و خودش به مرور متوجه بالا رفتن سنش مي‌شود و تصميم مي‌گيرد که اين موضوع را قبول کند. اين طرز فکر درست برخلاف فکر خودم است که از روز اول که فوتبال را کنار گذاشتم، قبول داشتم يک روزي تمام مي‌شود.

اين فوتباليست همچنين درخصوص نويسندگي و کارگرداني مجموعه پژمان گفت: اين مجموعه با قلم خيلي جذاب پيمان و مهراب قاسم‌خاني و کارگرداني سروش صحت که هيچ کسي به اندازه‌ِ اينها طنز را نمي‌شناسد ساخته شده است؛ به جهت اينکه طنز سخت‌ترين کار براي بازيگر و فاصله آن با لودگي بسيار نزديک است. در اين مجموعه خيلي از جاها اجازه ندادند که اين مجموعه‌ي طنز به سمت لودگي برود.

جمشيدي با بيان اينکه متن‌هايي که پيمان قاسم‌خاني مي‌نوشت، کاملا چيزهايي بود که دوست داشته است، گفت: من دست اين دوستان را باز گذاشتم، به جهت اينکه با هم هيچ رودربايستي نداشتيم؛ از اين جهت که پيمان و مهراب قاسم‌خاني در ژانر خودشان بهترينند براي همين خودم را به دست آنها سپردم و با کمال ميل با آنها همکاري کردم و يک تجربه خوبي بود.

وي در ادامه گفت‌وگوي خود با اشاره به اينکه دغدغه‌اش از بازي در اين سريال اصلا خودش نبوده است، افزود: به مجتبي محرمي،‌ شاهرخ بياني‌ و به خيلي از فوتباليست‌هاي ديگري که رفتند و عاشق‌هاي زيادي داشتند و الان اگر به خيابان بيايند، کسي آنها را نمي‌شناسد فکر کردم.

جمشيدي در پايان با بيان اينکه «پژمان» به قصه‌اي پرداخته که در گوشي است و مربوط به فوتباليست‌هاست، گفت: فوتباليست هيچ وقت براي از بين رفتن شهرتش بلند صحبت نمي‌کنند. ما يک سريال فوتبالي ساختيم که تصوير فوتبال نداريم و اين خود جذابيت است از طرفي آدم‌هاي جذاب فوتبالي و ورزشي را جلوي دوربين آورديم و از آنها بازي گرفتيم مثل بهروز رهبري که خيلي جذاب است،‌ حميد درخشان، ماهيني، خسرو حيدري و آرش برهاني.

۱۳۹۲/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...