نسخه چاپی

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در گفتگو با نما:

حسن اعتماد از آمریكاییها نبینیم گفتگو را ادامه نخواهیم داد/جلسات 5+1 به صورت دوره برگزار میشود

عکس خبري -حسن اعتماد از آمريكاييها نبينيم گفتگو را ادامه نخواهيم داد/جلسات 5+1 به صورت دوره برگزار ميشود

محمد حسن آصفری گفت:اگر بخواهند از یك طرف فشار را بیشتر كنند و از طرفی سخن از گفتگو نمایند، قائدتا این مذاكرات به نتیجه نخواهد رسید.

محمد حسن آصفري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به جلسه وزير امور خارجه با نمايندگان اين كميسيون اظهار داشت: در جلسه اي كه با حضور وزير امورخارجه ومعاونين آن برگزار شد ،آقاي ظريف گزارشي را از سفر 15روزه به نيويوررك ارائه داد . وي همچنين از جلسه 1+5 در خصوص ادامه روند پيگيري موضوع هسته اي و ديدارهايي را كه با 60 وزير خارجه كشورهاي مختلف در نيويرك داشتند را مطرح كردند .
وي با مثبت ارزيابي كردن سفر هيئت ايراني به نيويورك خاطر نشان كرد: علي رغم اينكه صهيونيستها تلاش داشتند كه در زمان سخنراني آقاي روحاني روساي جمهور ديگر كشورها محل جلسه را ترك كنند، و مدتها قبل با لابي هاي بسيار سنگيني را انجام داده بودند، اما همه كشورها از سخنراني رئيس جمهور استقبال كرده بودند. آقاي روحاني ديدارهاي زيادي با تعدادي از روساي جمهور كشورهاي ديگر داشته اند كه تاثيرات بسيار خوبي در روابط في ما بين دارد .
آصفري يادآورشد: در اين ديدار آقاي ظريف متذكر شدند، در روند ادامه مذاكرات هسته اي مقرر شده است كه در تاريخ 24 و 23 مهر مصادف با 15 و 16 اكتبر، اولين جلسه گروه موسوم 1 +5 با حضور با وزاري خارجه در ژنو برگزار بشود . همچنين قرار است اين جلسات به صورت دوره اي در كشورهاي عضو 1گروه +5 برگزار شود. طبيعي است بعد از اجلاس ژنو، اين جلسات در تهران برگزار خواهد شد، تا درظرف زمان بندي خاص اين جلسات به نتيجه برسد .
عضو فراكسيون حزب موتلفه اسلامي خاطر نشان كرد: آنچه توقع مي رود از گروه 1+5 و گفتگوي آقاي روحاني در رابطه با بحث ارتباط با آمريكا ، اگر در روند خصومت آمريكاييها تغييراتي ايجاد شده است و آن حسن اعتماد را به مردم ايران نشان بدهند، مطمئنا ما گفتگوها را ادامه مي دهيم اما اگر بخواهند از يك طرف فشار را بيشتر كنند و از طرفي سخن از گفتگو نمايند، قائدتا اين مذاكرات به نتيجه نخواهد رسيد. انتظار داريم كه در مرحله اول آمريكائيها تحريم خود را كنار بگذارند و موضوع بيمه كشتيرانيهاي ما را حل كنند تا ما بتوانيم صادرات نفت را انجام دهيم .

۱۳۹۲/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...