نسخه چاپی

لوموند: آمریكا سر فرانسه كلاه گذاشت

«آمریكا با فشار تحریم‌ها رقبا را از بازار ایران خالی كرد تا خود بتواند در بحران اقتصادی به این بازار پاكسازی شده برگردد».

به گزارش نما به نقل ازافکارنیوز، روزنامه فرانسوی لوموند با انتشار این تحلیل، از عملکرد دولت فرانسه در قبال ایران انتقاد کرد و نوشت: سفارت فرانسه در تهران بسیاری از پرسنل خود را تعدیل کرده است ( به عنوان مثال در حال حاضر بخش بازرگانی وجود ندارد). انتظار برای حضور شرکت‌های فرانسوی در ایران بالاست و این در حالی است که رقبای ایتالیایی، آلمانی و انگلیسی نقش مسئولان اقتصادی و سیاسی را بازی می‌کنند. بدتر از آن نیز وجود دارد؛ آمریکایی‌ها می‌خواهند جای فرانسوی‌ها را بگیرند. استراتژی واشنگتن روشن است، خالی کردن بازار ایران از رقبا با اعمال تحریم‌ها و فشارها، و بازگشت به همین بازار «پاکسازی شده».

لوموند افزود: این یک رقابت ناعادلانه است و فرانسوا اولاند باید هر چه سریعتر واکنش نشان دهد. به علاوه، ایجاد یک بخش اقتصادی و بازرگانی و حمایت از شرکت‌های فرانسوی یک اولویت محض برای انجام یک رقابت عادلانه است.

یادآور می‌شود کاهش روابط اقتصادی فرانسه با ایران در زمینه خودروسازی که تحت فشار آمریکا صورت گرفت باعث بیکار شدن حداقل ۸ هزار کارگر فرانسوی شده است.




۱۳۹۲/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...