نسخه چاپی

نزدیكی ایران و آمریكا كابوس عربستان

رویترز در این خصوص می نویسد، عربستان نگران است كه اوباما با ایران به یك توافق هسته ای برسد و همین امر باعث شود تا دوستان ایران در سوریه،لبنان و عراق كه در قدرت قرار دارند قدرتمندتر از زمان فعلی هم شوند.

به گزارش نما به نقل از سرویس سیاسی جام، خبرگزاری رویترز در مطلبی به نگرانی های دولت عربستان از سیاست های آمریکا در منطقه پرداخت و در آن ذکر کرد که عدم تحقق اهداف سعودی ها در سوریه از دلایل ناراحتی این کشور از متحد آمریکایی خود است.



بنا بر این گزارش، نویسنده با اشاره به انزوای عربستان در منطقه در ادامه می نویسد: سعودی ها به خاطر سوریه در شورای امنیت سازمان ملل نه تنها از چین و روسیه ناراحت هستند بلکه از آمریکا هم ناراحت هستند که با سیاست های خود بارها موجب تعیف دوستان عرب خود شده است.



همچنین نویسنده با اشاره به حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی، یکی دیگر از دلایل ناراحتی سعودی ها از آمریکا را اتخاذ سیاست هایی از سوی آمریکا خوانده است که موجب شده تا رژیم صهیونیستی در منطقه دست بالاتر را داشته باشد.



نویسنده در ادامه این مطلب به نگرانی های عربستان سعودی از مذاکرات جاری بین ایران و آمریکا و احتمال توافق هسته ای دو کشور اشاره کرده و به نقل از "رابرت جردن" سفیر سابق آمریکا در عربستان بین سال های2001 تا 2003 نوشت: بدترین کابوس عربستان سعودی چانه زنی های آمریکا و ایران است.



رویترز در این خصوص می نویسد، عربستان نگران است که اوباما با ایران به یک توافق هسته ای برسد و همین امر باعث شود تا دوستان ایران در سوریه،لبنان و عراق که در قدرت قرار دارند قدرتمندتر از زمان فعلی هم شوند.



نویسنده در ادامه در تائید نگرانی های سعودی ها به ذکر نگرانی "عبدالله العسکر" رئیس کمیته امور خارجی مجلس مشورتی عربستان درباره مذاکرات ایران و آمریکا پرداخته و به نقل از وی نوشت: من نگرانم این مسئله هستم ، در این موضوع مسئله ای پنهانی وجود دارد.



این مقام سعودی در ادامه می گوید: اگر ایرانی ها و آمریکایی ها به توافقی برسند این مسئله به ضرر کشورهای عربی و کشورهای حاشیه خلیج [فارس]به ویژه عربستان سعودی خواهد بود.



۱۳۹۲/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...