نسخه چاپی

برخورد با بدحجابی باید در چارچوب قانون باشد/ مشاركت كم در انتخابات غرب ریشه در فردگرایی دارد

رئیس قوه قضاییه گفت: ما نمی گوییم كه نباید با برخی از مظاهر همچون بد حجابی برخورد نكرد اما این برخورد باید در چارچوب قانون باشد

به گزارش نما به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله صادق آملی لاریجانی امروز در جمع نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاههای آذربایجان غربی حاضر شد.

در ابتدای این جلسه دو تن از نخبه های استانی به طرح مشکلات خود در حوزه تحقیق و پژوهش و اختراع پرداختند.

در ادامه رئیس دستگاه قضا در جمع نخبگان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در جامعه بحث سبک زندگی می باشد. سبک زندگی با وضعیت زندگی ما مانند رفتار با دیگران، نوع پوشاک و غذا مشخص می شود.

وی افزود: باید بررسی شود چرا امروزه وضعیتی در سبک زندگی داریم که گمان می کنیم زندگی ما چالشی شده است گاهی خانواده ها از نوع برخورد فرزندان و یا مومنین از حجاب بانوان شکایت دارند. اهل صنعت و کشف نیز از وضعیت موجود شاکی هستند.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: وضعی که برای ما پیش آمده است لایه های زیرینی دارد و بر اساس این لایه های زیرین لایه رویی که سبک زندگی است خود را نمایش می دهد. ما در ظاهر با مظاهری روبرو هستیم که این مظاهر در لایه های عمیق تر از اندیشه هایی به وجود آمده است که اغلب این مظاهر ناشی از تفکر مدرنیته می باشد.

آیت الله آملی لاریجانی به تفکر فردگرایی در مدرنیته اشاره کرد و گفت: فردگرایی مهمترین مولفه مدرنیته می باشد ما در دولتهای غربی شاهد هستیم که فرد تنها به دنبال تولید بیشتر است که به این می گویند عقل ابزاری.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه آمریکایی‌ها کنوانسیون لایه اوزون را امضا نکردند زیرا در این صورت کارخانه های آنها بسته می شود، افزود: در عقل ابزار به نتایج یک کار فکر نمی شود. درصورت رواج تفکر فردگرایی در عالم سیاست هم افراد بی انگیزه می شوند اینکه با ادعای دموکراسی در غرب 25 درصد در رای گیری ها شرکت می کنند از همین تفکر فردگرایی ریشه می گیرد.

وی با اشاره به نگاه قرآنی و ایمانی به انسان اظهار داشت: ما باید به عنوان انسان مومن زندگی را طور دیگری ببینیم برخی در جامعه نسبت به حجاب شکایت می کنند که وقتی بررسی می شود می بینیم این افراد در لایه های دیگر خود گرفتار هستند ما نمی گوییم با این مظاهر نباید برخورد کرد اما لایه های زیرین را باید درست کرد البته برخورد با مظاهر هم باید در چارچوب قانون باشد.

آملی لاریجانی در پایان از فرهیختگان و نخبگان خواست ساعتی را برای خودشناسی بگذارند.


۱۳۹۲/۷/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...