نسخه چاپی

اعتراض اصناف به روند اجرای طرح شبنم

در حالی كه ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در شرف اجرای مرحله‌ی سوم طرح شبنم بود، رویه كاری ستاد تغییر كرد.

به گزارش نما ،در این رابطه جلسه ای با حضور روسای اتحادیه های تولیدی و خدماتی و معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد که در این جلسه میرمهدی، رییس اتحادیه فناوران رایانه‌ گفت: تمام دوستان حاضر از مجمع تولیدی بوده و بخش خصوصی محسوب می‌شوند که اگر در یک روز فروشی را نداشته باشند مثل این است که شما در پایان ماه حقوقی را دریافت نکنید. البته شما اگر حقوقی را دریافت نکنید فقط هزینه‌ی خانواده دارید اما تولید‌کنندگان هزینه‌های دیگری نظیر بیمه، آب، برق، تلفن، مالیات کارگر و چندین مورد دیگر را دارند که باید پرداخت شود.

وی با اشاره به شکایت اتحادیه به دیوان عدالت اداری در رابطه با عدم کار کارشناسی طرح شبنم افزود: کاسب‌های کف بازار با وارد‌کننده و توزیع‌کننده تفاوت دارند. ما مجبور به خرید و فروش هستیم و در ابتدای طرح اتحادیه فناوران رایانه جزو اتحادیه‌های مخالف طرح بود و اعلام نظر کرد که 14 مورد ایراد به طرح وارد است که هیچ توجهی به آن نشد.

میرمهدی تاکید کرد: با اجرای این طرح عده‌ای میلیاردر شدند. وارد‌کننده‌ای که کالا را وارد کرده است، خودش برچسب شبنم را نمی‌چسباند و در عوض بازرسان، واحد صنفی را جریمه می‌کنند. تمام مشکلاتی که برای واحد‌های صنفی تولیدی به وجود آمد، به دلیل‌ استفاده از کارمندان و مدیرانی است که نظامی بوده و نمی‌دانند که نحوه‌ی کاسبی واحد‌های صنفی چگونه است.

وی اضافه کرد: اگر قرار است مرحله‌ی سوم طرح شبنم مثل گذشته اجرا شود تمام واحد‌های عضو اتحادیه فناوران و رایانه در کشور واحدهای خود را تعطیل خواهند کرد.

میرمهدی از جریمه های بی مورد نیز گله کرد و افزود: اگر دولت نمی‌تواند برچسب شبنم را روی کالاهای وارداتی بچسباند در واحد‌های عرضه‌ی خدمات فنی دنبال مقصر نگردید تا تاوانش را تولید‌کننده بپردازد.

او تاکید کرد: کالاهای از رده خارج، فاسد چینی و غیرچینی را با برچسب شبنم در کشور به راحتی تولید کردند و به فروش رساندند.

واردات در دست دلالان

همچنین در ادامه این جلسه، علی جمالی، رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی و تهویه مطبوع گفت: این طرح غیر کارشناسی بوده و از نظرات غیرکارشناسانه در اجرای آن استفاده شده است.

وی اضافه کرد: غیرکارشناسی بودن طرح از آن سو معلوم می‌شود که کالای تقلبی نیز با برچسب در بازار عرضه می‌شود.

او به ابویی پیشنهاد کرد: باید دقت شود که از نظرات کارشناسی چه افرادی استفاده می شود.

جمالی تاکید کرد: واردات دست دلال و واسطه گرهاست که خیلی راحت کارت بازرگانی دریافت می کنند. این افراد به راحتی کالای مدنظرشان را وارد کرده و بدون برچسب در بازار عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که حتی یک مورد قاچاق کمپرسور در کشور گزارش نشده است، گفت: هزینه‌ کارشناس توسط اتحادیه ها پرداخت خواهد شد ولی اگر قصد اجرای مرحله سوم این طرح وجود دارد، از نظر کارشناسان صنوف تولیدی و خدمات فنی بهره گرفته شود.

۱۳۹۲/۷/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...